Coneguem Les Nostres Emocions Ice

  • Published on
    27-Jun-2015

  • View
    6.915

  • Download
    4

Transcript

  • 1. CEIP JACINT VERDAGUER CASTELLDEFELS Coneixem les nostres emocions Emocions i sentimentsa Educaci Infantil

2. Professorat responsable del programa:

  • Marian Artigot
  • Judith Escoda
  • Pilar Sanz

Nivell educatiu:

  • Educaci Infantil (P5)

Objectius del programa:

  • Familiaritzar-se amb el mn de les emocions

3.

  • El treball de les emocions comencem a treballar-lo a infantil moment en el que es dnaun gran desenvolupament de la conscincia emocional, segons Mark Greenberg (D. Goleman)
  • Les emocions i sentiments sn senyals que cal saber reconixer en un mateix i en laltre aix comverbalitzar-la.

JUSTIFICACI 4.

  • Davant duna emoci primer calmar-se i desprs pensar
  • Augmentar la conscincia dels estats emocionals
  • Necessitat de parlar dels sentiments per resoldre problemes interpersonals
  • Desenvolupar la capacitat de pensar i planificar la manera devitar situacions difcils.

COMPETNCIA EMOCIONAL 5.

  • Conixer i reconixer els propis sentiments, expressar-los i comprendre els sentiments dels altres s imprescindible per desenvolupar una bona autoestima, millorar lautocontrol emocional, mantenir unes adequades relacions amb els altres i practicar valors positius (F. Salmurri)

RECONEIXEMENT I EXPRESSI DE SENTIMENTS 6. TTOL DE LACTIVITAT De por i de fred com ms sen t ms se nadmet 7.

  • Patrick Ben Soussan parla de dos tipus de pors:
    • La por a crixer, a la novetat a all desconegut, a perdres.
    • La por a la separaci, a perdre a laltre.
  • El treball que es far ser a partir del primer tipus de por, per ajudar a linfant a reconixer, verbalitzar i comprendre aquest estat emocional.

RAONAMENT 8.

  • Familiaritzar-se amb el mn de les emocions
  • Evocar situacions que facin por als infants.
  • Mostrar millora en el domini de lexpressi del gest
  • Adonar-se que es poden compartir les pors amb els altres i que es poden superar
  • Manifestar davant dels companys els dubtes respecte a les seves pors.
  • Presentar lemoci i loposada

OBJECTIUS 9.

  • Primera sessi: Qu en s de la por? G.G.
  • Obrir una conversa sobre el tema de la por a partir duna lmina en la que mostra tres situacions on un infant t por.

ACTIVITAT 1 10.

  • A la pissarra es fa un llistat de les coses que ens fan por i les classificarem segons la temtica.
  • En un full hauran de dibuixar lexpressi de por de la cara del nen i dins de la bafarada all a qu tenen ms por. Sota escriuran una paraula que identifiqui la por (tret del llistat de la pissarra). Amb tots els dibuixos es far un mural o llibre de les pors.

ACTIVITAT 2: El mural de la por 11.

  • El conte servir per introduir la idea que hi ha pors que sn reals i altres que no.
  • Amb els dibuixos del mural que han elaborat, es canviar la classificaci segons siguin reals o imaginries
  • Obrint dileg collectiu es buscar el significat de la dita de referncia.

ACTIVITAT 3: LEdu, el petit llop 12.

  • A partir dun llenol que fa de pantalla i amb la classe, els nens i nenes intenten endevinar qui s el nen o nena que passa pel darrera i a quin personatge representa (llop, fantasma, bruixa...)

ACTIVITAT 4: Ombres xineses 13. Activitat 5: Aureli el monstre

  • Sexplica el conte sense imatges perqu cadasc pugui imaginar-se els personatges sense cap tipus de pauta.
  • Desprs sanalitza els personatges i les situacions en qu es donen.
  • Es deixa el conte a la biblioteca de laula

14. Activitat 6:Taller dExpressi plstica

  • Es crea un personatge que faci por amb material de rebuig.
  • Es presenta a la resta de la classe

15. Activitat 7: Joc Dramtic

  • Amb els personatges que han creat sinicia una histria que dramatitzaran.

16. Activitat 8: Els grans tamb tenen por

  • Es fa una enquesta a tres persones properes de la famlia, per saber a qu tenen por i per qu.
  • A partir de les respostes, es reflexiona a laula sobre el tema, tenint presentsi s adult, adolescent..

17. Activitat 9 : Msica

  • Joc del Director: Fan de directors dorquestra fen que se senti ms fort o ms fluix, relacionat amb la por.
  • Audicions de msiques que provoquen por: Com sonen
  • Dansa: inventar-se una dansa per allunyar la por.

18. Activitat 10: Rac de Biblioteca

  • Aquesta activitat es desenvolupa durant tot el curs, en lespai daula dedicat a Biblioteca hi haur llibres especfics de lemoci que es treballa.
  • Ladult ( mestra, pares, avis..) llegiran algun dels llibres triats pel grup que fa lactivitat i es parlar sobre aquest.

19. Activitat 11:I per acabar...

  • Es far una sntesi dels tipus de pors que shan trobat, com ens hi enfrontem.
  • Com ens sentim
  • Quines respostes donem

20. Organitzaci dels recursos

  • Espais:
  • Aula de psicomotricitat pel taller de Joc Dramtic
  • Aula polivalent pel taller dexpressi plstica i de msica
  • Aula de P-5 per la resta dactivitats
  • Material:
  • Imatges de la por
  • Imatges dels contes treballats
  • Roba variada per disfressa i material de psicomotricitat
  • Instruments de percussi
  • Llenol i lmpada per les ombres xineses
  • Material de rebuig
  • Llibres de contes sobre el tema de la por

21. Bibliografia

  • 1: Goleman, Daniel: Emociones Destructives: Como entenderlas y superarlasEd. Kairs
  • 2: Salmurri, FerranLlibertat emocional
  • Estrategies per educar les emocions
  • Ed. Paids