Seminari llegir per aprendre

  • Published on
    07-Jul-2015

  • View
    166

  • Download
    3

DESCRIPTION

Presentaci del seminari LLEGIR PER APRENDRE. INS Hug Roger III, curs 2014-15.

Transcript

  • 1. SeminariLLEGIR PER APRENDREINS Hug Roger IIICurs 2014-15

2. Per de qu parlem quan parlemde LLEGIR PER APRENDRE? 3. LLEGIR+APRENDRE 4. Des del segle XIX, la lectura s el mitj daccs al coneixementANALFABETISME = IGNORNCIAEls analfabets del segle XXI no seran aquells que no spiguen llegir ni escriure,sin els que no aspiren a APRENDRE, DESAPRENDRE i REAPRENDRE.Alvin Toffler, escriptor 5. LLEGIR PER APRENDRELLEGIR PER APRENDRE A LLEGIRLLEGIR PER GAUDIR DE LALECTURALa lectura en totes les reesLa lectura a lrea de llenguaLa lectura com activitat lliure 6. QU S LLEGIR?una opci, una oportunitat, un regalmolt ms que una tcnica 7. COM LLEGIM?Per reproduir all que hem llegit Per fer-ne una interpretaciLECTURA LITERAL LECTURA CRTICA 8. INFLUEIX LA MOTIVACI EN LA LECTURA?Els lectors ms motivats llegeixen ms i ms seriosamentMOTIVACI XIT 9. PODEM AJUDAR ELS ALUMNES A IMPLICAR-SE AMB LA LECTURA?Caldria oferir BONES RAONS PER LLEGIR: 10. I TAMB:perqu s necessari per resoldre un problemade coneixementperqu ens aproxima a un bonica histria, aun mn enigmtic, a un univers sorprenentperqu ajuda als alumnes a percebre el seuprogrs i per tantes altres raons! 11. ALGUNES IDEES QUE CALTENIR EN COMPTEIllustraci de Gurbuz Dogan Eksioglu 12. ORIENTARSUPERVISARACOMPANYAR 13. 10 CLAUS PER APRENDRE A COMPRENDREBuscar sentit a all que es llegeixFixar-se en el que diu el textIntentar comprendre els conceptes essencialsRelacionar les noves idees amb les anteriorsInterpretar les ajudes textuals per relacionar idees 14. Elaborar sntesi dall que es va llegintOrganitzar grficament les idees del textComprovar la comprensi del text passat un tempsDistingir com llegir diferents tipus de text (continus,discontinus, digitals, )Llegir de forma flexible 15. I PER CONCLOURE:Apostar per la lectura significa garantir la igualtatdoportunitatsEl centre educatiu ha de ser un espai delectura, on llegeixen alumnes i professors i onla lectura ocupa un espai i un temps, i gaudeixde prestigi 16. UNA RECOMANACI!"El verbo leer no soportael imperativo, aversin quecomparte con algunosotros verbos: el verboamar, el verbo soar...Daniel Pennac, Como una novela 17. Isabel Sol: Ocho preguntas en torno a la lectura y ocho respuestas n tan evidentesEmilio Snchez Miguel: Por qu leer con los alumnos en las aulas?Eduardo Vidal abarca: 10 claves para aprender a comprenderDaniel Pennac: Com una novella