L\'avaluació a l\'educació primària

  • Published on
    31-Aug-2014

  • View
    11.747

  • Download
    1

DESCRIPTION

 

Transcript

  • Lavaluaci a leducaci primria Seminari de caps destudi LHospitalet de Llobregat 26-11-2008
  • Prvies
    • Lactuaci dels centres ha de ser:
      • legal
      • adequada
      • coherent
      • sostenible
    • Els models avaluatius, segons:
      • finalitat
      • extensi
      • agents
      • moment
  • LOE (Llei 2/2006) (art. 20)
    • Marc davaluaci dels aprenentatges
      • Contnua, global: tenir en compte el progrs en el conjunt de les rees.
      • Promoci:
        • assoliment de les competncies bsiques i grau de maduresa adequat, o
        • pot seguir amb aprofitament el nou curs.
      • Possibilitat de romandre un curs ms en un cicle, una sola vegada al llarg de letapa.
      • Informe final detapa: aprenentatges, objectius i competncies.
    • Lavaluaci del sistema educatiu. Finalitats:
      • Millorar la qualitat i lequitat de leducaci.
      • Orientar poltiques educatives.
      • Transparncia i eficcia.
      • Informar sobre el grau de compliment dels objectius de millora.
      • Grau de consecuci dels objectius-marc (estatals i europeus).
    LOE (Llei 2/2006)
  • Reial Decret 1513/2006. Ensenyaments mnims a primria
    • Finalitat
      • Assegurar una formaci comuna a tot lalumnat dins del sistema educatiu espanyol.
      • Garantir la validesa dels ttols corresponents.
    • Avaluaci (art. 9)
    • Promoci (art. 10)
  • Decret 142/2007, lordenaci dels ensenyaments de leducaci primria.
    • Currculum (art. 7)
    • El conjunt de competncies bsiques, objectius, continguts, mtodes pedaggics i criteris davaluaci.
    • Avaluaci (art. 15)
      • Tenir en compte: el currculum, el treball fet a classe, linters i lesfor.
      • Remarcar: lavaluaci formativa i el grau dadquisici de competncies bsiques.
      • Informe global individualitzat al final de letapa: nivell daprenentatges i competncies.
  • Decret 142/2007, lordenaci dels ensenyaments de leducaci primria.
    • Promoci (art. 16)
      • Decisions de promoci: professor tutor i equip docent.
      • Superaci dels aprenentatges, o que podr seguir amb aprofitament amb ajuts i suport.
      • Possibilitat de romandra un any ms en un cicle. Mxim una vegada a letapa.
      • Pla especfic de recuperaci.
      • Accs a secundria: desenvolupament de les competncies bsiques i grau de maduresa adequat.
  • Decret 142/2007, lordenaci dels ensenyaments de leducaci primria.
    • Avaluaci diagnstica (art. 17)
      • Es realitzar en acabar el cicle mitj.
      • Carcter orientador i formatiu.
      • Finalitat: analitzar, valorar i reorientar, si cal, els dos primers cicles de led. primria.
  • Ordre ECI/2571/2007, davaluaci a leducaci primria
    • Resultats de lavaluaci (art. 2)
      • Documents oficials davaluaci.
      • Els resultats sexpressaran en els segents termes:
      • Insuficiente (IN)
      • Suficiente (SU)
      • Bien (BI)
      • Notable (NT)
      • Sobresaliente (SB)
  • Resoluci de 15 de novembre de 2007, instruccions per a formalitzar els documents davaluaci a led. primria.
    • Historial acadmic i llibre descolaritat
    • Informes davaluaci a les famlies.
    • Avaluaci de final de cicle.
  • Ordre EDU/296/2008, es determinen el prodeciment, els documents i requisits formals.
    • Finalitat de lavaluaci:
      • identificar necessitats, informar sobre els processos, comprovar progressos. Orientar el professorat per a ajustar la seva tasca docent.
    • Criteris generals (art. 2)
      • Projecte educatiu: desenvolupar i concretar el currculum, criteris metodolgics, organitzatius i davaluaci.
      • Avaluaci contnua i global.
      • Carcter formatiu, regulador i orientador del procs educatiu.
  • Ordre EDU/296/2008, es determinen el prodeciment, els documents i requisits formals.
      • Referents per a lavaluaci:
        • Assoliment de les competncies bsiques,
        • Criteris davaluaci de les rees
        • Prendre en consideraci:
          • el currculum,
          • el treball fet a classe,
          • linters i lesfor per progressar.
      • Comproms de lalumnat i la famlia en el procs daprenentatge: fer pblics els criteris davaluaci establerts en el projecte educatiu.
  • Ordre EDU/296/2008, es determinen el prodeciment, els documents i requisits formals.
    • Avaluaci de lalumnat (art. 3)
      • Mecanismes de coordinaci entre cicles.
      • Avaluaci inicial.
      • Mesures organitzatives i metodolgiques adequades al progrs de lalumne.
    • Comissi davaluaci (art. 4)
      • Una per cicle.
      • Composici: equip docent i cap destudis.
  • Ordre EDU/296/2008, es determinen el prodeciment, els documents i requisits formals.
    • Atenci a la diversitat (art. 5)
      • Adaptacions dacord amb:
      • - adequaci dels objectius,
      • - grau de complexitat de les activitats,
      • - noves activitats,
      • - avaluaci prenent com a referent les diverses accions.
      • Pla individualitzat
      • - Responsable: el tutor, amb la collaboraci de lequip docent.
  • Ordre EDU/296/2008, per la qual es determinen el prodeciment, els documents i requisits formals del procs davaluaci.
    • El Pla individualitzat ha dincloure:
      • Habilitats de lalumnat.
      • Objectius i competncies daprenentatge.
      • Habilitats personals, socials i autonomia.
      • Les ajudes tcniques i els suports.
      • Avaluaci peridica i registre sistemtic.
      • Avaluaci dacord amb els objectius fixats en el pla individualitzat.
    • Els centres ded. especial, les USEE i altres agrupaments singulars, han de seguir els criteris generals de programaci i avaluaci. (art. 5.3)
  • Ordre EDU/296/2008, es determinen el prodeciment, els documents i requisits formals.
    • Avaluaci final de cicle o etapa (art. 6)
      • Fer constar les qualificacions actuals.
      • Superaci del cicle o etapa: assoliment de competncies bsiques i grau de maduresa.
      • Repetici una vegada a letapa.
      • Alumnat amb Pla individualitzat, fins a un curs ms.
      • Alumnat amb altes capacitats intellectuals: pla individualitzat.
  • Instruccions inici de curs 2008-2009
    • Avaluaci de centre (punt 7)
      • Concepte: Avaluaci que relaciona els resultats daprenentatge dels alumnes, els processos densenyament i aprenentatge, la gesti dels recursos i els objectius que el centre es proposa, dacord amb les caracterstiques del context en qu es desenvolupa lacci educativa.
      • Pla davaluaci interna (Consell escolar).
  • Instruccions inici de curs 2008-2009
      • Lavaluaci de centres incorpora:
        • lavaluaci global diagnstica,
        • el sistema dindicadors.
    • Avaluaci i promoci de lalumnat (punt 15)
      • Fer pblics els criteris davaluaci.
      • Analitzar resultats del grup i individuals: decisions de millora dels objectius i estratgies metodolgiques emprades.
  • Instruccions inici de curs 2008-2009
    • Adaptacions del currculum per a lalumnat nouvingut (punt 3.4.3, i 3.4.4)
      • Laprenentatge de la llengua de lescola s una de les primeres necessitats.
      • Pla individualitzat: avaluaci inicial, planificaci, seguiment i avaluaci.
      • Lavaluaci sha de dur terme en relaci amb els objectius del pla individualitzat o les adaptacions del currculum.
      • Avaluaci contnua, amb observaci sistemtica i visi global del progrs daprenentatge.
  • Conclusions
    • Anlisi del context: lexcellncia diversificada.
    • Consensuar models avaluatius: el pla davaluaci de centre.
    • Actuacions conjuntes de centre (legal, adequada, coherent i sostenible).
    • Adequaci al marc curricular i competencial: els criteris davaluaci.
    • Organitzaci de centre: coordinaci intercicles.
    • Suport i assessorament de la inspecci i dels Serveis Educatius.

Recommended

View more >