Jornades Sobre ConvivNcia Escolar XTiva

  • Published on
    28-Jan-2018

  • View
    431

  • Download
    6

Transcript

  1. 3. COOPERACI : JO GUANYE-TU GUANYES COMPETICI:JO GUANYE TU PERDS ACOMODACI : JO PERD - TU GUANYES EVITACI : JO PERD - TU PERDS Els objectius sn molt importants Les relacions sn molt importants Les relacions sn poc importants Els objectius sn poc importants
  2. 4. ESTILS DENFRONTAMENTAL CONFLICTE
    • Competici:
    • Jo guanye - Tu perds
    • Acomodaci:
    • Jo perd - Tu guanyes
    • Evitaci:
    • Jo perd - Tu perds
    • Cooperaci:
    • Jo guanye - Tu guanyes
  3. 5. El procs de mediaci PRESENTACI i REGLES de JOC CONTAM ACLARIR elPROBLEMA PROPOSARSOLUCIONS ACORD ENFOCAMENT ALLEUJAMENT AGENDADE TEMES RECERCA DESOLUCIONS ACORD
    • qui som
    • com va a
    • ser el procs
    • qu ha
    • passat
    • on estem
    • com eixim
    • qui fa
    • qu
    • com
    • quan
    • on
  4. 6. QU FA LEQUIPDEMEDIACI
    • Lequip de mediaci:
        • Reunir-seperidicament.
        • Mediarsi se sol.licita.
        • Animarels alumnes a sol.licitar mediaci en cas de conflicte.
        • Formarals alumnes mediadors
        • Afavorir laformaci contnua.
        • Avaluarel funcionament de la mediaci .
  5. 7. LA CAMPANYA DE DIFUSI
    • Difusi del programa a travs de:
      • Fullets informatius
      • Cartells i logos
      • Tutories
      • Informar en les reunions amb les famlies
      • Agenda
      • Revista del centre / Pgina web
  6. 8.
    • Incorporaci de la mediaci alProjecte Educatiudel centre.
    • Incorporaci de la mediaci alRRI .
    • Pla dAcci Tutorial.
    • Activitats curriculars daula.
    • Jornades de Mediadors
    INSTITUCIONALITZACI
  7. 9. I TOT A PER A QU?
    • Augmentar la capacitat de resoluci de conflictes de forma no violenta, buscant junts solucions satisfactries.
    • Contribuir a desenvolupar la capacitat de dileg i la millora de les habilitats comunicatives especialment lescolta activa.
    • Contibuir a desenvolupar actituds dinters i respecte per laltre, valorant els seus interessos, valors i sentiments.
    • Contribuir a millorar les relacions interpersonals.
    • Disminuir el nombre de conflictes i, per tant, el temps dedicat a resoldrels.