Institut Quatre Cantons. Organitzaci i funcionament de centre. Treball globalitzat.

  • Published on
    20-Feb-2017

  • View
    418

  • Download
    0

Transcript

Presentacin de PowerPointOrganitzaci i funcionament de centre.Treball globalitzat.7/10/15Una estratgia global de funcionament i organitzaci del centre centrada en:la personalitzacilaprenentatge profundPersonalitzar 1 Diversificar i adaptar els processos daprenentatge a les carcterstiques i capacitats de cada individu. 2 Tenir en compte cada persona al llarg del procs daprenentatge.Aprenentatge profund (amb enfocament competencial) 1 Capacitat dusar autnomament i de forma integrada els aprenentatges en noves situacions 2 Capacitat de convertir les idees a accions amb judici crtic i esprit creatiuPROPOSTES DE TREBALL A LALUMNATPRODUIRCONEIXEMENTREPRODUIRCONEIXEMENTReproducci de coneixement preestablert5Creaci de coneixement o saberTasca indita que inclou un cert bagatge de coneixement establert en context, per tamb valors, emocions, estratgies ... que vol obrir finestres en la ment de l'alumnatPersonalitzar i aprenentatge profund com a eix central de lorganitzaci del centre- transformaci global -lorganitzaci de la tutorialorganitzaci del centredesplegament del currculummodel daulafuncionament de laula (gesti i metodologies)propostes de treball a lalumnatlavaluaci dels aprenentatgesrols de professor i alumne el funcionament del centre33 docents 459 alumnes4 primers dESO (136)4 segons dESO (132)3 tercers dESO (92)2 quarts dESO (64)6 primers dESO (22/23) 5 segons dESO (26/27)4 tercers dESO (23)3 quarts dESO (21/22)a TOTS els mbits curriculars20 h/s lectives 8 h/s complementries horari fixRecursos humans18 grups x 30 h/s ORGANITZACI DEL CENTREPERSONALITZAR4 docents x 15 h/s29 docents x 20 h/s1 1r batxillerat (35)20 hores lectives + 8 horari fix2 hores coordinaci mbit curricular mbit competencial- (1 reuni +1 tasques)2 hores reuni de matria/nivell1 hores tutoria (tasques seguiment)1 hora equip educatiu (reuni)2 gurdia2 hora coordinaci nivell/equip educatiu (1 reuni +1 tasques)2 hores reuni de matria/nivell2 hores coordinaci tutories (1 reuni +1 tasques seguiment)2 gurdies19-212. ORGANITZACI DEDICACI LABORALCOORDINADOR COMPETNCIESCOORDINADOR NIVELL1. ORGANITZACI DEL CENTREEL DESPLEGAMENT DEL CURRCULUMmbit 1: Aprenentatges instrumentalsmbit 2: EducacionsAmbit 3: Aprenentatges integratsContinguts que s'usen quotidianament tant en la relaci amb altres persones com en l'aprenentatge d'altres sabers o en l'exercici de mltiples tasques especfiques. Enfocament dirigit al desenvolupament de l'alumne com a persona, les seves actituds, valors, competncies, certs components de la seva identitat, la qual cosa exigeix per descomptat coneixements, per no se cenyeixen principalment a ells. mbit curricular transversal que estudia un bloc temtic amb continguts que provenen de diferents mbits disciplinaris. Connectat amb el mn real, promou la transformaci de les idees en accionsCATALCASTELLMATEMTIQUESANGLSEDUCACI MUSICALEDUCACI ARTSTICAEDUCACI MORALEDUCACI FSICATREBALL GLOBALITZATa partir de centres dintersa partir de proposta externaCOMISSIONSOrganitzaci curricularCatal (3)Castell(3)Angls (4)Matemtiques(4)Alemany (3)Ed. Fsica(2)Ed. Musical(2)Tutoria(1)Treball globalitzat (TGCI/TGPE)(9)Comissions(2)A, B , C .....TG1, TG2, TG3 ...GRUP DE COMISSI3. EL DESPLEGAMENT DEL CURRCULUM(refor instrumentals)Treball globalitzat cincies naturals, socials, tecnologia, visual i plstica, matemtiques, llenguatots els grups a la mateixa hora, mltiples formes dagrupaciUn/dos professors (mbit transdisciplinar)9 hores/setmana, 6 setmanes1r ESO2n ESO3r ESOMira qui soc!S qu has fet aquest estiuEl curs que vaig fer 15 anysRecerca al boscTG Proposta externa (tardor)TG Proposta externa (tardor)Pobresa i drets humansProjecte RiusEstils de vida i salutHistries del celEnergia sostenible per a tothomUn lloc per viureMuntem una exposiciCom funciona el mn?DifernciesInvestiguem lAntrtidaFora i movimentCincia a la cuinaViatge per la histriaTG Proposta externa (primavera)TG Proposta externa (primavera)EL DESPLEGAMENT DEL CURRCULUMMODEL DAULACentrada en lactivitat de lalumneAfavoridora de la collaboraciDescentralitzada, diverses formes dorganitzaciDigitals i no digitals. Debats.Collages, murals o psters digitals, animacions, documents multimdia, clipmetratges, stop motion, infografies, documents de text descripcions, notcies, dibuixosINPUTSOUTPUTSExplicaci al grup, a la taula, a la persona, lexplicaci entre alumnes.La lectura de text, la lectura de documents multimdia, la visualitzaci danimacions, de vdeos.LES IDEES ES CONVERTEIXEN EN ACCIONSEL FUNCIONAMENT DE LAULAPersonalitzaci en la relaci: acompanyament en la realitzaci de la feinaRegulaci del grau dexignciaPlantejament de tasques alternativesGesti de la difernciaAvaluaci en consonnciaEL FUNCIONAMENT DE LAULAPersonalitzaci en la relaci: acompanyament en la realitzaci de la feinaRegulaci del grau dexignciaPlantejament de tasques alternativesGesti de la difernciaAvaluaci en consonnciaEL FUNCIONAMENT DE LAULAPrincipi dactivitat de lalumneProjectesRecerquesCasosSeqncies dactivitatsFeina individualFeina per parellesFeina en grupFeina en grup cooperatiuPROPOSTES DE TREBALL A LALUMNATEnfocament competencialElaboraci de productes, quins productes?Funcionalitat dels aprenentatgesQu fem amb el que hem aprs? De les idees a les accionsPROPOSTES DE TREBALL A LALUMNATPROPOSTES DE TREBALL A LALUMNATEnfocament competencialElaboraci de productes, quins productes?Funcionalitat dels aprenentatgesQu fem amb el que hem aprs? De les idees a les accionsTutoriaTutoria de grup: normes de funcionament relacions entre estudiants aspectes organitzatius 1 tutor o tutora de grupTutor de seguiment personal (tothom s tutor equip directiu incls): seguiment itinerari curricular i orientaci acadmica, 2 cursos (+/-) maduraci personal referent amb la relaci amb la famlia 1TSP 13/15 alumnesLORGANITZACI DE LA TUTORIAEscala de desenvolupamentEscala de coneixementFinalitatsPaper de laprenent i del docentCurrculum i avaluaciOrganitzaci social dels espais daprenentatges de les TICtransformaci holsticael canvi s un conjunt coordinat dalteracions complementries en les prctiques i les estructures de tot el sistemaEl currculum es fonamenta en les 3R: llegiR, escRiure i calculaR.Alfabetitzaci tradicional.Currculum estandarditzat.Centrat en els fets, principis conceptuals.Currculum estandarditzat.Centrat en la comprensi profunda dels conceptes fonamentals i la seva aplicaci a la resoluci de problemes del mn real.Transgressions entre matries.Visi mplia del currculum.Centrat en la innovaci i la creaci de coneixement.El coneixement es transforma en algun b o servei.Les matries tradicionals es tornen difuses.Avaluaci a partir de proves estandarditzades.Centrades en coneixement conceptual.Avaluaci a partir de proves estandarditzades.Centrades en coneixement conceptual.Avaluaci a partir de tasques complexes del mn realAvaluaci a partir de la comunitat dusuarisCURRCULUM I AVALUACILes TIC serveixen per proporcionar informaci a partir de les accions del professorat.El professor mostra informaci fent servir les TIC.Alfabetitzaci tecnolgica.Introducci a la informtica dusuari. s per facilitar la memoritzaci de continguts.Lalumnat prepara sntesis o exposicions fent s de les TIC.Les TIC serveixen per proporcionar informaci (multimdies, simulacions, dades, imatges, significats ) als que cal donar sentit.Tamb per evidenciar els aprenentatges (eines web 2.0)Les TIC serveixen per crear entorns dinteracci social i per proporcionar instruments de construcci de coneixement.Pocs ordinadors, sense s de xarxa dinternet, dificultats de connexi.Aules dinformtica que concentren el maquinari amb accs a la xarxa dinternet.Ordinadors a laula, dispositius mbils, xarxes per a interactuar(1x1)Ordinadors i altres aparells digitals estan sempre presents en els espais daprenentatge.Necessitat ds de les xarxes socials per crear i compartir coneixement (BYOD)S DE LES TIC