Entendre el comportament dels nostres fills per Xelo Va

  • Published on
    04-Jul-2015

  • View
    84

  • Download
    5

Transcript

  • 1. Entendre el comportament dels nostres fills Xelo Va Psicloga IMAS

2. Les emocions modelen les nostres experincies internes i les nostres experincies interpersonals i transmeteixen a la nostra ment el significat de lo que ens est passant. 3. El nin/a dels 6-7 anys El seu mn de relacions sha amplia : te que adaptar-se i respondre a situacions noves, normes, a una major exigncia : classe, el grup etc Per ells s molt important i necessari el reconeixement dels pares, professors , son molt sensibles a la crtica. Es capa de reflexionar sobre ell, els sentiments i els pensaments (autoconcepte i autoimatge) .Per estan construint-ho. Te gran necessitat fer amics. 4. Un llarg cam ....... Autoestima Auto-eficcia o capacitat de creure que puc aconseguir lo que em proposi Locus de control intern o capacitat de fer-me responsable de les conseqncies de les meves accions Sentit del humor davant la vida i les adversitats Valors ( tolerncia, respecte, igualtat ) Com expresso lafecte Habilitats Socials (saber escoltar,demanar perms , negociar etc) Empata o capacitat dinterpretar adequadament les senyals emocionals no verbals dels altres . Optimisme La capacitat per: -Auto-regular les nostres emocions -Resoldre problemes -Prendre decisions davant la vida -Sortir enfortit davant les -Criticar i analitzar lo que veu adversitats i escolta 5. Com entendre el comportament dels fills/es Necessitats d'atenci, respecte, afecte i reconeixement per desenvolupar un comportament cooperatiu i relacions positives. Latenci la pot aconseguir amb comportaments no cooperatius, molests, reptadors, venjadors ,de desobedincia o conflictius 6. Com entendre el comportament dels fills/es Temperament del nin/a. Nostres valors, principis . Expectatives. El que s esperable . Amb el que definim com acceptable/ no acceptable. Dels nostres models educatius. Les seves competncies emocionals 7. AUTOREGULACI EMOCIONAL - Autocontrol emocional- gestionar adequadament les emocions. -Adaptabilitat als canvis i als desafiaments -Confiabilitat ser honrat i sincer -Integritat complir responsablement les nostres obligacions - Innovaci estar obert a noves idees, informacions 8. Impulsivitat emocional 1. Baixa tolerncia a la frustraci 2. Irritabilitat 3. Impacincia 4. Excitabilitat 5 Exageraci de les emocions 9. No ajuda a regular-se Si els pares son permissius, complaents i no posen lmits als fills Si son impacients, sobre-exigents , que empren la fora, els crits . 10. Els ajudem Els elogiem per les seves conductes adequades.(que esperem dells) Demostrem i donem importncia e inters pel que est fent. Disposem de temps: per parlar, escoltar, reflexionar, jugar. Els deixem fer, resoldre, afrontar les dificultats . 11. Parentalitat positiva Vincles afectius sans, protectors i estables. Per sentir-se acceptat i estimat. Entorn estructurat guia i supervisi per aprendre normes i valors.(Rutines i hbits) Estimulaci i suport laprendentatge quotidi i escolar, observar les caracteristiques i habilitats dels fills . Reconeixement dels fills inters pels seu mn Capacitaci dels fills potenciar les seves competncies i capacitats Educaci sense violncia 12. EL paper dels pares La funcin e SUPORT ANIMAR i permetre experimentar ACOMPANYAR ESCOLTAR REFLEXIONAR SUPERVISI ESTABLiR NORMES DONAR INSTRUCCIONS APLICAR CONSENQENCIES AJUDAR a RESOLDRE CONFLICTES 13. NORMAS Donen seguretat als fills, si son clares i previsibles. Desenvolupen habilitats necessries per viure en societat. Si se estableixen correctament, eviten discussions, lluites . Ofereixen pautes per la pressa de decisions. Milloren el funcionament de la famlia. 14. Poques, les imprescindibles. Clares, que spiga el que pot i no pot fer. Amb afecte i no per caprici, nervis o per voler manar. FES-LES en clau positiva, no prohibitiva. Raonades i raonables. Exigides amb claredat,coherncia i constncia (mantingudes en el temps) .Tots devem respectar-les Estes normes han d estar basades en : Un estil educatiu positiu. En un ambient de relaci, comunicaci i - Corresponsabilitat - Pacincia - Molt d afecte NORMES 15. Quan un nin/a es porta malament Posar lmits al seu mal comportament Ordes clares i especifiques - atrau la seva atenci - explica el que vols que faci - sigui especfic - sigui ferm, amb amabilitat - parla amb el teu fill, per no preguntes-es deixar que digui no - reforant el comportament positiu e ignorant el negatiu Estau educant 16. Es senzill establir normes amb els fills? La dificultat de la norma no resideix en la SELECCI ni en la seva APLICACI sin en la REACCI Dels fills Protestes, queixes, victimisme, oposici, fer-se lofs Qu cal fer? La millor POSICI EDUCATIVA es la ESCOLTA i Mantenir-se FERME Aix li mostrem que comprenem la seva reacci. 17. Cuando un nio se porta mal ....Acta evolutivamente bien Su comportamiento le sirve como Herramienta de aprendizaje Social Por eso precisa que le ayudemos a desarrollar su incipiente Capacidad de AUTOCONTROL 18. Entrar en la TRAMPA dels fills. Suposa acabar amb lAUTORITAT dels pares Les niques opcions que els queden son: Perdre el control Cedir 19. Qu se puede hacer si los HIJOS PERSISTEN en su intento de MANIPULACIN contra las normas? EN ocasiones EXPRESIN EMPTICA en la respuesta a los hijos se muestra INSUFICIENTE Para esos casos los padres pueden utilizar otros recursos de comunicacin de forma alternativa, etc., en funcin de cada situacin. REPETICIN de la Expresin Emptica BANCO DE NIEBLA LENGUAJE HECHOS-CONSECUENCIAS LENGUAJE ASERTIVO ESCUCHA EMOCIONAL 20. CONSECUENCIAS en el HOGAR por el INCUMPLIMIENTO de las NORMAS Poner/quitar la mesa Poner la lavadora/sacar la ropa Fregar/secar los platos y cubiertos Planchar/colocar la ropa de la casa Tender/recoger la ropa Ordenar zonas comunes(saln,etc) Sacar la basura Arreglos del hogar ( limpiar, pintar, barnizar, etc.) Regar las plantas Hacer recados de todo tipo Hacer las camas Acompaar, recoger, etc a los abuelos Supervisar tareas de hermanos pequeos Ordenar zonas propias Guisar, vigilar los fogones, etc Si ya constaban como tareas ORDINARIAS Deben proponerse como EXTRAORDINARIAS . 21. PRIVILEGIOS su dosificacin en clave de consecuencias TELEVISIN OCIO/TIEMPO LIBRE EN CASA -Hora de comienzo/ trmino -Accesorios ordenador (Cd rom, etc) -Programas especficos -Tiempo/dias, etc. Ante el ordenador nhoras VIDEO/VIDEOJUEGOS ACCESORIOS -Periocidad -Ropa-extras, posters y objetos, collares... -Presupuesto -Bicicletas/ciclomotores:uso, itinerarios ASIGNACIN ECONMICA SALIDAS DE CASA -Cuanta -Horarios de salida y entrada, dias, lugares -Periocidad 22. grcies