El treball de recerca

  • Published on
    04-Jul-2015

  • View
    1.848

  • Download
    1

DESCRIPTION

Explicaci preliminar del treball de recerca. Cal informta

Transcript

  • 1. EL Treball de Recerca Qu s? Com es desenvolupa? Com presentar linforme?

2. Qu s?Un treball dinvestigaci que ha de realitzar tot lalumnat de Batxillerat

  • s una petita investigaci. - Pot estar emmarcat dins d'una matria o pot ser interdisciplinari. - Est dirigit per un professor/a - tutor/a. - T una durada d'unes 70 hores i representa el 10% de la qualificaci final del batxillerat. - Es presenta per escrit i oralment. - Per norma general, es tracta d'un treball individual, llevat dels casos en qu sigui necessari fer un treball de grup per la dinmica de la recerca.
  • - S'avalua tenint en compte l'actuaci de l'alumne/a durant la realitzaci del treball, l'informe escrit i la presentaci oral. - Cada centre fa una proposta de treball al seu alumnat, organitza les tutories i estableix una normativa sobre el calendari, els criteris d'avaluaci i la presentaci.

3. Qu s necessari?Abans de comenar el treball, cal decidir quina orientaci se li vol donar a la recerca i quin serl'abast de la recerca . La metodologia de cerca i processament de la informaci sn diferents segons el tipus de treball:cientfic ,tecnolgic ,estadstic ,artstic ,literari ,histric ,etc .

  • MTODE DE TREBALL SISTEMTIC
  • mtode de treball sistemtic
  • EINES METODOLGIQUES
  • eines metodolgiques
  • desenvolupades pel professor Albert Piero

4. Tutoria Durant les diverses fases de realitzaci del treball de recerca, els i les alumnes sn assessorats i el seu treball s supervisat per un professor/a: el tutor/a del treball de recerca. A ms a ms de les orientacions sobre les tcniques habituals emprades en qualsevol recerca, el tutor/a del treball vetlla perqu l'alumnatefectu les tasques amb regularitat ,utilitzi adequadament les fonts d'informaci ,faci una selecci correcta de la informaciiestructuri correctament la presentaci final . Amb aquesta finalitat, es duen a terme entrevistes peridiques en les quals es fa un control sobre l'estat de la recerca i s'estableixen objectius per a les prximes trobades. 5.

  • LINFORME: Qu cal tenir en compte?
  • la redacci
  • la presentaci escrita
  • La presentaci oral

6. La redacci

          • Seleccionar i ordenar les idees que vols exposar.
          • Escriure frases curtes i fcils d'entendre i utilitzar el vocabulari especfic sempre que sigui necessari.
        • Pel que fa a l'estructura:
        • 1r. Redactar el nucli de l'informe i desprs la introducci i la conclusi.
        • 2n Numerar els captols del nucli de l'informe i es poden dividir en apartats i subapartats.
        • 3r Referenciar la bibliografia i altres fonts de documentaci seguint les normes de citaci acceptades. AUTOR. Ttol. Dades de la publicaci
        • 4t Identificar els annexos amb majscules: Annex A, annex B...
        • 5 Utilitzar el peu de pgina per aclarir o complementar.

7. PRESENTACI ESCRITA: Informe

    • Inici
      • Portada
      • ndex
    • Cos
      • Introducci
      • Nucli de l'informe
      • Conclusions
      • Llista de referncies documentals
    • Final
      • Annexos

8. PRESENTACI ORAL:

  • Planificar la presentaci
  • Preparar la presentaci
  • Practicar la presentaci
  • Memoritzar l'estructura i el desenvolupament general de la intervenci
  • Assajar en veu alta i comprovar que la durada de la intervenci no sobrepassa el temps de qu es disposa
  • Assegurar-se que el material de suport s clar, variat i illustratiu.

9. PER TROBAR MS INFORMACI:

  • El Treball de Recerca:
  • http ://www.edu365.cat/batxillerat/recerca/index. htm
  • El Treball de Recerca: informaci per a lalumne/a(dossier)

10. Aquesta presentaci sha realitzat amb el suport informatiu de la pgina esmentada anteriorment. http :// www .edu365. cat /batxillerat/recerca/ index . htm