Coral Reg. Aprendre per avaluar o Avaluar per aprendre

  • Published on
    22-Jan-2018

  • View
    175

  • Download
    9

Transcript

Un nouentorn socialUna nova EscolaPer formar els ciutadansdel futurCom ha de ser aquesta escola Una escola per aprendreUna escola que aprn.UNA BONA ESCOLAUna escola per aprendre tots i millorUna escola centrada en lalumneUna escola que dona respostes noves a noves situacions Una escola per aprendre per la vidaBranques: potencial daprenentatge Tronc competncies: eines per aprendreArrels: Educaci de valorsCal formar persones autnomes que han de viure en un mon molt canviantCanvi de paradigma educatiuCanvi sistmic del procs davaluaciPer qu ens cal parlar davaluaci?Ms enll del nvol... Aporta informaci per millorar Forma part del procsAvaluar: Certifica on som FinalistaQualificarCanvi de paradigma educatiuCanvi sistmic del procs davaluaciQue medimos cuando evaluamos? Estamos evaluando lo importante o nos limitamos a dar importancia a lo que sabemos evaluar o nos resulta ms fcil medir?Carlos Magro PER SABER ON SOMPER SABER QU HE DE FER PER MILLORARAVALUACI MOTIVADORA COM A EINA DE PROGRS"la pedagogia de l'avaluaci impulsala pedagogia de l'ensenyament" PAUProves estatals Proves de Competncies"la pedagogia de lensenyament ha dimpulsar la pedagogia de lavaluaci" Aprenentatge centrat en lalumne, Aprenentatge competencial...I Avaluar en funci funci d'all que es treballa i de com es treballaNVOL Sense restriccions de temps i espaiGamificaci i feedback immediatBIG DATA!! Personalitzaci i Autonomia A lavaluaci que s una eina daprenentatge Una avaluaci que ens fa aprendreA lavaluaci que forma part del procs Per continuar aprenent al llarg de la vidaDe lavaluaci sancionadora, qualificadora Que certifica el que sap lalumneLa funci de lavaluaci s molt ms que posar notes. Que lavaluaci serveixi per aprendre comporta revisar moltes concepcions i prctiquesNeus SanmartDe la qualificaciA lavaluaci per millorarQu? Qui?Com? Quan?Competncies transversals ms enll del que sapLa capacitat de FER: aplicar i integrar conceptes, contextos i fonts diferentsLa preparaci per continuar aprenent"La principal funcin de la educacin escolar, podramos concluir, debera ser convertirnos en buenos aprendices." By @c_magrohttps://twitter.com/c_magroBranques: potencial daprenentatge Tronc competncies: eines per aprendreArrels: Educaci de valorsPer continuar aprenent al llarg de la vida...Ensenyar a aprendre i a desaprendre!!APRENENTATGE COMPETENCIALPOTENCIAL DAPRENENTATGEQu avaluar? Qu avaluar? No : Repetici memorstica del treballat a laulaAplicaci de coneixements en entorns complexos: Alumnes competents poder actuar eficament en diferents situacions concretes mobilitzant i combinant en temps real i de forma pertinent recursos intellectuals i emocionals Philippe PerrenoudEducaci Competencial No tot s qualificablePer TOT el que treballem cal Valorar-loCal posar-ho en Valor: Cal Avaluar-loAvaluaci Holstica ALUMNEFAMLIACOMPANYSALTRES EDUCADORSEDUCADORSAvaluaci PolidricaI per poder aprendre de manera autnoma!!!Per autoavaluar-se Lalumne ha de conixer la finalitat de laprenentatge: El que sespera dellAprendemos haciendo y reflexionando sobre lo que hemos hecho. John DeweyCoavaluaciValoraci Reflexi conjuntaAutoavaluaciQu he aprs? Com aprenc? De leducador jutgeO fins i tot fiscalA leducador mestre SenseiUn mestre que acompanya mitjanant la reflexi, el dileg, lanlisi de lerror,...Ms enll de les notes i dels informesAvaluar educaci de valors i actituds de manera conjuntaCompartir objectius Compartir avaluaciUna avaluaci holstica i polidricaALUMNEFAMLIACOMPANYSALTRES EDUCADORSEDUCADORSAvaluaci PolidricaCentrada i personalitzada per a cadascun dels alumnesFeedback per millorarCentrada i personalitzada per a cada alumneEducaci integradoraAtenci diferencialAvaluaci diferencialCentrada i personalitzada per a cada alumneCentrada i personalitzada per a cada alumneReflexi sobre el procs daprenentatge perqu lalumne reconegui i millori les seves estratgies daprenentatge Feedback per millorarUn mestre que acompanya el procs de creixement personal i daprenentatge dels alumnes mitjanant la reflexi, el dileg, lanlisi de lerror,...Feedback per millorarLavaluaci forma part del procs daprenentatge: Lalumne ha de poder refer el procs: Avaluar per aprendre. Si no s aix perqu serveix lavaluaci?AutoconeixementRecolzament positiu: autoestimaAutoexigncia i superaciFortalesa interiorAvaluaci que fa crixerContnua no intrusiva No s un procs soft...s un acompanyament proper, en positiuLavaluaci ha de provocar ms ganes daprendre. No s ms exigent si provoca el distanciament dels alumnesAmb una avaluaci diferencial Que valori un ventall ampli de competnciesQue retorni un feedback immediat i contextualLavaluaci no s un premi... Ni una sanci...Lavaluaci s una fase dun procs: mai no ha de ser una sorpresaLavaluaci ha daportar informaci per millorarLavaluaci ha dorientar lautoconeixementNO S QUALIFICACI!!Contnua no intrusiva ni finalistaDe lavaluaci sumativa, finalista... de foto finishPortafoliAvaluar sobre els productes fets pels alumnesRbriques360 Compartir qu he daprendre i on scInsgniesValoraci en positiu i feedback immediatReflexi i DilegValoraci i autoavaluaci del que aprenc i com ho aprenc Perqu les rubriques?Construdes i compartides conjuntamentAugmenten la consciencia i la regulaci del propi aprenentatge De tot el que he fet, qu s el que mha servit ms per aprendre?Triar materials Com organitzo els materials de la carpeta de manera que tinguin sentit?Organitzar-los Quines coses he trobat pel meu compte que mhan estat tils per aprendre?Materials nous Com s que he millorat?Evidenciar la millora Quins materials mhan ajudat a planificar i organitzar-me la feina? per qu?Instruments de planificaci A partir de la teva carpeta, com explicaries als altres el que has aprs i el que pots millorar?Presentar i compartirINDICADOR CLAU Lalumne pot realitzar la prova fent servir tot el material de suport i consulta disponible al seu abast, s a dir, en les condicions amb qu habitualment es resoldria en la vida real.PortafoliAvaluar sobre els productes fets pels alumnesRbriques360 Compartir qu he daprendre i on scInsgniesValoraci en positiu i feedback immediatReflexi i DilegValoraci i autoavaluaci del que aprenc i com ho aprenc Aporta informaci per millorar Forma part del procsAvaluar: Certifica on som FinalistaQualificarI com comunicar resultats?Diferents productes finalsPortafolis Rubriques ...I Avaluar en funci del que es treballa i de com es treballaAVALUACI:Recollir dadesEmetre judicisPrendre decisionsAVALUAR PER APRENDRE:Aporta informaci per continuar aprenentFormativa: Si pren les decisions leducadorFormadora: Si hi ha autoregulaci per part dels alumnesAVALUACI QUALIFICADORA I ACREDITATIVA: Decisions per valorar el grau daprenentatge assolitFinalitatAvaluar i QualificarCompartir informaciDocumentaci legalAvaluaciHolstica PolidricaContinua, no IntrusivaCentrada en lalumneFeedback per millorar Avaluaci per millorarEducadorsSistema educatiuCentres EducatiusPerqu lescola com a instituci i els educadors ens malfiem dels processos davaluaci?Perqu pensem tamb en una avaluaci per sancionar?Per qu som reticents al contrast amb altres centres? Per qu ens costa tant sortir del nostre espai de confort?Es pot fer una avaluaci que ens ajudi a millorar? Es pot fer una avaluaci que ens ajudi a contrastar experincies?CONEIXEMENTCONTRASTDILEGUNA MILLOR EDUCACI PER A TOTSAportant feedback per... continuar millorant continuar aprenentEficcia del Centre amb una visi holsticaPartint de la situaci i el contextAvaluant i valorantEls processos docents i educatius dels centresAutonomia de CentresRendiment de comptesProfessionals que aprenen Avaluaci per millorar...... Per establir estratgies deformaci i millora perqu tambhem de mantenir una actituddaprenentatge al llarg de la vida. AvaluaciA Professional P entreE iguals IGoteborgBarcelonaFEAECProfessors de diferents etapesProfessors de centres concertats i pblicsAvaluaci entre igualsAvaluaci per millorarAPEIConeixementObservaciDilegContrastPla de milloraMesurar per aprendre, per millorar o... estem envats per la febre del test? Lavaluaci no s holsticaNi polidricaNi atn al context..Ni a les singularitats del ProjecteMesurar per investigar i tenir dades per millorarProves pluricompetencialsAmb perspectiva polidricaSense vocaci de rnquings Global i individualitzada Dades ticaMillora de processos Recerca educativa rigorosaLavaluaci de lalumne sha de fer des de la proximitat atenent al seu perfil i al seu context... L'avaluaci de les proves generals poden avaluar el sistema, poden aportar informaci sobre lalumne... que caldr reinterpretarper no serveixen per avaluar ni lalumne ni molt menys per sancionar-lo: REVLIDES!!AvaluaciHolstica PolidricaContinua, no IntrusivaCentrada en lalumneFeedback per millorar Canvi de paradigma educatiuCanvi sistmic del Procs davaluacihttps://vimeo.com/134557996https://vimeo.com/134557996