Triem El Nom de La Classe..

  • Published on
    12-Nov-2014

  • View
    333

  • Download
    6

Transcript

CEIP SANT ESTEVE Castellar del VallsTTOL DE L ACTIVITAT:

classeso novelles)

Un nom per a les(es proposa triar personatges de contes

NIVELL EDUCATIU:Primria, tots tres cicles

RECURSOS HUMANS:Responsable de la biblioteca. Tutors Famlies

OBJECTIUS:Donar a conixer diferents personatges de contes o novelles de la literatura infantil i juvenil. Relacionar-los amb les obres en que apareixen i amb lautor. Cercar informaci sobre cada personatge per treballar a la classe i a la biblioteca Fer un punt de llibre del personatge triat

RECURSOS MATERIALS:-

RECURSOS EXTERNS:

Aportacions de llibres i material Llibres de cada personatge. Webs relacionades amb els personatges escollits. divers de casa (recomanable) Fotocpies dels personatges dels llibres a treballar, targetes amb els ttols i els noms dels autors. El catleg informatitzat de la biblioteca de lescola.

DESCRIPCI DE L ACTIVITAT:Durant la primera setmana del curs es proposa triar un nom per les classes (fins aquest curs a lescola noms tenien nom les classes dEI i CI). Es proposa que el nom tingui relaci amb el mn literari. Un cop escollit el nom es fa saber a la bibliotecria per comenar la preparaci de les sessions i la recerca de material. En cas dempat entre les classes caldr buscar-ne un altre. A la primera sessi parlem del personatge, expliquem el conte o busquem el llibre juvenil per donar-lo a conixer i saber coses daquest i tamb qui ns lautor. Els convidem a buscar material divers sobre el tema, des de llibres que tinguin a casa a ninots per tal de fer una exposici, cadasc a la seva classe Posteriorment cada alumne fa un punt de llibre amb el seu personatge. A la segona sessi es parla del que han trobat i es proposar la lectura del llibre tot fent-ne un tastet per part de la bibliotecria. A la tercera sessi es proposa un joc daparellar. La mateixa activitat es realitza als tres cicles. Selaboren tres tipus de targetes de diferents colors amb els personatges, obres, autors i pasos dorigen. Els alumnes, per parelles, relacionen els cartronets (els personatges es poden escanejar i plastificar). A CI noms sels demana associar personatge-obra dels corresponents a les seves quatre aules. A CM relacionen personatge-obra-autor corresponents a les seves quatre aules. A CS relacionen personatge-obra-autor-pas de tots els triats als tres cicles. En aquesta activitat es treballa per tant la cerca al catleg i la classificaci dels llibres dimaginaci per blocs dedats i lordre alfabtic dautor.

COMENTARIS o SUGGERIMENTS:Aquesta motivaci iniciada a la biblioteca ha continuat a les classes. Segons les possibilitats que veia cada tutor i linters mostrat pels propis alumnes. Aquesta exposici pretn ser una mostra de la feina realitzada.