Normes de Centre i Resum Convivncia 15-16

  • Published on
    04-Dec-2015

  • View
    13

  • Download
    7

DESCRIPTION

Normes de Centre i Resum Pla de Convivncia

Transcript

  • 1

    CEIP ANTONI JUAN ALEMANY

    C/ Santa Eullia, 89 Ma

    07702 Tel./fax 971.36.48.42

    ceipantonijuanalemany@educacio.caib.es

    NORMES GENERALS I DE CONVIVNCIA

    INTRODUCCI

    Al CEIP Antoni Juan Alemany, entenem lescola com a un espai daprenentatge i socialitzaci, en el que, ben segur, els infants aprendran moltes coses noves. La manera com les aprenguin i les interioritzin formaran part del seu bagatge personal, de les seves experincies, del seu projecte de vida. El paper del mestre s acompanyar aquest procs dotant de sentit lesfor que fa linfant per adaptar-se a les noves situacions. Laprenentatge en si mateix suposa resoldre una situaci conflictiva i lobjectiu de la intervenci educativa, en aquest aspecte, s treballar aquest fet dotant als infants dhabilitats personals per anar plantejant conductes dajustament, dempatia, descolta significativa de laltre. El mestre ha dacompanyar el procs fent un desplegament destratgies per aconseguir que cadascun dels fillets i filletes adquireixin un coneixement ms ampli i profund dells mateixos, de les seves capacitats i limitacions, de les seves maneres de fer, dels seus desitjos i interessos, dels seus estats emocionals i de les seves pors, com tamb de les seves conquestes i els seus avenos. Cal educar en el respecte a partir de la creaci de contextos clids que permetin el desenvolupament del potencial personal i el reconeixement de laltre. Totes i tots han de tenir el seu espai. Partint que el centre t present en tot moment la gran diversitat d'alumnat, cultures i religions (catlics, musulmans, hinds, budistes, protestants, ortodoxos, testimonis de Jehov, evangelistes,...), que conviuen a l'escola, el professorat NO far distincions de caire religis amb l'alumnat en el dia a dia, duint a terme la programaci curricular que ha elaborat.

    PERSONAL DOCENT: Tutoria 4t EI: Esther Campos Tutoria 5 EI: Dolors Segu Tutoria 6 EI: Imma Ario Bloc Educaci Infantil Mestra ms 1 EI: Joana Siz (coordinadora i secretaria) Especialista de Msica: Nico Barcel Especialista Religi: Irene Ydoate

  • 2

    Tutoria Primer EP: Bartolom Toms Tutoria Segon EP: Conxa Mateos Tutoria Tercer EP: Sonia Martn (coordinadora) Bloc 1 Especialista dAngls: Victoria Torres Especialista en Audici i Llenguatge: Margalida Puig Suer Especialista en P.T.: Mari Carmen Pons (cap d'estudis) Tutoria Quart EP: Maria Ripoll Tutoria Cinqu EP: Claudia Casasnovas Tutoria Sis EP: Ferran Meli i Vicky Sintes (coordinadora i directora) Bloc 2 Especialista dAngls: Carmen Cabrera Especialista EF: Antoni Segu Especialista en P.T.: Sara Schaffner

    -Altres: ATE/Suport Menjador: Marga Pons Projecte 4Cordes: Felix Ferrer i Pau Cardona Auxiliar de conversa: Voluntaris d'angls: Steve i Polly

    ENTRADES I SORTIDES:

    - Ed. Infantil: pati de dalt - 1r Bloc: pati de primria, per la porta principal. - 2n Bloc: pati de primria, per la porta de la planta subsl. * Entrar en fila, en ordre i en silenci.

    Educaci Infantil :

    - Lhorari lectiu del centre s de 830 h. a 1330 h. ES PREGA MXIMA PUNTUALITAT.

    - Les portes sobren a les 815 h per accedir al recinte, per no es podr deixar els fills tots sols al pati.

    - Els pares deixaran els seus fills/es dins les aules corresponents, quan soni la msica. Podran entrar al passads a partir de les 8:25 h, per sense entrar a les aules fins que soni la msica.

    - Els fills es recolliran a partir de les 1320 h fins les 1330h. - El perode dadaptaci del grup de 3 any durar una setmana. A partir daqu tots

    els alumnes entraran a les 830 hores. - Els pares entraran per la porta del seu pati, mai a travs del centre de primria. - Quan plogui, sobriran les portes un poc abans i els pares podran esperar al

    passads, sense accedir a les aules fins que soni la msica.

  • 3

    - Els tricicles, motos i bicicletes del pati no es podran emprar durant les entrades i sortides.

    - Per tal devitar interferncies durant les hores lectives. Si algun pare/mare ha de venir a recollir el seu fill, sha de dirigir directament a la consergeria del centre i la conserge o l'Equip Directiu anir a cercar-lo.

    - Si el pare/mare/tutor no pot venir a cercar al seu fill, durant un perode de temps, s'ha de justificar a consergeria signant un paper que autoritzi la recollida a una altra persona (model a secretaria).

    Educaci primria:

    - Lhorari lectiu del centre s de 830 h. a 1330 h. ES PREGA MXIMA PUNTUALITAT.

    - Les portes sobren a les 815 h, i a les 1320h, per poder accedir al recinte. - Les entrades es realitzaran des del pati, excepte els dies de pluja que romandran a

    la porxada fins que arribi el mestre. - En cap cas els alumnes poden accedir a les aules abans que soni la msica. - Els pares dels alumnes no poden entrar a les aules a les 830 h. - Les famlies esperaran a fora de ledifici a lhora de les recollides, perqu els

    alumnes surten tots sols. - Per tal devitar interferncies durant les hores lectives. Si algun pare/mare ha de

    venir a recollir el seu fill, sha de dirigir directament a la consergeria del centre.

    PUNTUALITAT I ASSISTNCIA:

    Educaci Infantil i Primria:

    Retards: - Els retards shauran de justificar signant un paper a secretaria, on sespecificar el

    motiu. - Si arriben tard, els pares deixaran els fills a consergeria, els alumnes d'Educaci

    Infantil seran acompanyats a les aules per algun membre de lEquip Directiu o la conserge i els alumnes d'Educaci Primria no podran accedir a l'aula fins que no hi hagi un canvi de classe, quedant a crrec del mestre de gurdia . Mensualment es revisaran i es passar part a lEquip dOrientaci Educativa i Psicopedaggica i, posteriorment, a Inspecci, Serveis Socials i Menors, quan sigui necessari.

    - Les famlies hauran davisar anticipadament mitjanant una notificaci (a Primria a l'agenda) o cridada telefnica:

    o Si lalumne/a, per alguna causa justificada, no pot assistir a lescola o es retarda.

    o Si sha dabsentar de lescola en casos absolutament necessaris. Mai ho podran fer sense un adult responsable.

    Assistncia: - Sha de presentar una justificaci escrita o oral, quan lalumne/a hagi perdut alguna

    hora o dia lectiu. Totes les justificacions es lliuraran al tutor/a. A les 3 faltes injustificades es donar avs per telfon als pares i a els 5 faltes es notificar a la policia tutor i senviar una carta certificada als pares. En cas de reincidncia es comunicar a lEquip d'Orientaci educativa i Psicopedaggica, Inspecci, Serveis Socials i Menors, que dictaminaran les mesures a prendre.

  • 4

    - En cas que els alumnes tenguin malalties infeccioses (rosa, volatge..), els pares hauran dabstenir-se denviar els fills/es al centre fins que hagi passat el perill de contagi. En cas de polls es telefonar a les famlies, perqu venguin a recollir el fill i li facin el tractament corresponent.

    ASPECTES LINGSTICS:

    Lrea de llengua castellana, lrea dEd. Fsica i dos tallers de Plstica simpartiran en llengua castellana ; lrea dAngls, lrea de Cincies Socials i Naturals i dos tallers de plstica simpartiran en llengua anglesa i la resta drees simpartiran amb llengua catalana.

    Introducci duna tercera llengua (langls) des del primer curs del segon cicle dEd. Infantil (P3 i P4), amb una sessi de 1h setmanal, que es treballar oralment, i cada aula tindr un rac dangls que es treballar puntualment i P5 simpartir en dues sessions de 45 minuts.

    A Educaci Infantil simpartir 1 hora setmanal de llengua castellana, que es treballar oralment.

    A tots els Blocs de Primria s'impartir Seccions Europees, fent dos tallers de lrea de plstica en llengua anglesa. La resta de cursos de primria (rea d'angls) i infantil (rac d'aula) es beneficiar duna hora setmanal de l'auxiliar de conversa.

    A tota primria s'impartir el Pla d'Educaci Plurilinge, les rees de Cincies Socials o Naturals. A Educaci Infantil i Primria les llenges castellana i catalana seran impartides per diferents mestres del Bloc.

    Tots els divendres es dur a terme el Butllet del divendres demat on aniran rotant tots els cursos. Sacorda treballar ms la part memorstica i donar cabuda a les tres llenges (poesia, enigma,...).

    ACTIVITATS COMPLEMENTRIES:

    Educaci Infantil i Primria:

    - Es signar una autoritzaci per a cada sortida que es faci, exceptuant les signades a principi de curs. A lautoritzaci quedar reflectit el descompte aplicat grcies a la recaptaci de la venta de coques.

    - Lalumne que no dugui lautoritzaci signada no podr sortir i quedar al centre (no es cridar per telfon).

    - Els pares d'Educaci Infantil podran entregar les autoritzacions i els doblers de l'autobs a la conserge,que estar al passads dEd. Infantil, o b a secretaria,

    juntament amb limport just de la sortida, sempre que sigui possible, si fos els cas, de 830 a 840 hores; dins el pla establert.

    - Els alumnes dEd. Primria entregaran les autoritzacions i el doblers a cada tutor. - A les sortides i, segons les instruccions del curs, a Ed. Infantil 1 acompanyant per

    cada 10 alumnes, a 1r, 2n, 3r i 4t dEd. Primria, 1 acompanyant cada 15 alumnes i, a 5 i 6 dEd. Primria, 1 acompanyant cada 20 alumnes. Els acompanyants que toca per llei seran mestres i la resta seran pares.

  • 5

    BERENARS:

    Educaci Infantil i Primria:

    - No est perms dur btils (sucs, actimels, dan-ups,...), excepte daigua. - No est perms berenar de bollaries i altres productes no nutritius (prefabricats).

    Als alumnes reincidents, sels hi retirar. - Els alumnes han d'haver berenat a casa i dur berenar a l'hora del pati, per un bon

    rendiment escolar. - Aquells pares que de manera sistemtica duguin el berenar del seu fill a qualsevol

    hora ,interferint la feina del centre, es derivar a lEOEP i a Serveis Socials. - A les festes daula es poden dur coques i sucs, menys llaminadures (xuxes). - No es repartiran targetes daniversari si no nhi ha per tots els alumnes de laula. En

    aquest cas, es repartiran fora del recinte escolar. - S'estableix el divendres com a dia de venta de coques. A la primera reuni daula

    de principi de curs, els pares signaran un comproms de dur coca quan toqui al seu grup. Aix implicar a lhora de fer sortides, poder gaudir dun descompte a aquells alumnes que participin aportant coques. Es demana la participaci i collaboraci dels pares per poder realitzar la venta.

    MENJADOR: L'alumnat usuari es regir pel protocol de menjador.

    L'alumne ha de tenir un bon comportament i seguir les indicacions de la monitora. Abans de les 10h, s'ha d'avisar a consergeria, si l'alumne queda a menjador. L'hora de recollida del menjador s a les 15h. Si l'alumne noms es queda un dia al menjador, s'ha de pagar el mateix dia. Si l'alumne es queda tot el mes, s'ha de pagar abans del dia 10. S'ha d'avisar si l'alumne t alguna allrgia o intolerncia a algun aliment. En cas d'incompliment de les normes, tant el centre com l'empresa, tenen el dret

    del cessament del servei per l'usuari.

    REUNIONS AMB PARES/TUTORIA:

    Educaci Infantil i Primria:

    - Cada tutor/a convocar una reuni a principi de curs del seu grup-classe i una altra abans de Nadal per informacions de caire ms pedaggic. A ms a ms, es far, com a mnim, una reuni individual amb cada famlia al llarg del curs. L'horari d'atenci a pares s el dimecres de 13:30h a 14:30h, amb cita prvia.

    - Trimestralment les famlies pagaran 15 , tant a Educaci Infantil com Primria, per raons de material de Bloc i fotocpies, que es podr pagar a consergeria.

    - Sempre s'han de signar per part de les famlies les notes o comunicats de l'agenda escolar. Si algun pare no en ve d'acord es posar en contacte amb lespecilalista, per fer els pertinents aclariments, demanant sempre cita prvia a les hores d'atenci a pares.

    - Per qualsevol aclariment o intercanvi d'opinions sobre el seu fill, primer s'ha de dirigir al tutor/a o especialista i, si no s'arriba a un acord, es passar per direcci.

  • 6

    - De totes les proves avaluables es posar la nota a lagenda i cada mestre especialista les guardar fins el comenament del proper curs, per els pares podran veure aquestes proves avaluables si demanen cita prvia a horari datenci a pares.

    - Els informes d'avaluaci de l'alumne/a, que s'entregaran trimestralment, hauran de ser retornats al tutor degudament signats pels pares dins de la primera setmana lectiva posterior al lliurament.

    - Cada classe ha de tenir un delegat/da (pare o mare). Si no surt voluntriament, s'elegir mitjanant un sorteig.

    - Dins l'horari lectiu no s deixar telefonar a casa, perqu els pares duguin a escola el material escolar que s'hagin oblidat.

    - S'ha de comunicar per escrit al tutor/a si els alumnes tenen algun tipus d'indisponibilitat fsica (allrgies, asma,...), per tal d'evitar qualsevol situaci que pogus perjudicar l'alumne/a.

    - S'ha de presentar el Certificat Mdic Oficial en cas d'estar exempt/a a Educaci Fsica al professor/a corresponent o al tutor/a.

    - En cap cas s'administraran medicaments si no hi ha una autoritzaci escrita per part de la persona responsable de l'alumne.

    CONVIVNCIA:

    Educaci Infantil i Primria:

    - Respectar mestres, alumnes i personal no docent. - Respectar el treball i les decisions professionals del mestre. - Mantenir una actitud de cooperaci i aprofitament. - Respectar les installacions i materials del centre, aix com el material dels

    companys i el propi. - Respectar l'ordre en general i en particular a les entrades i sortides de l'escola i de

    les aules. - Mantenir hbits d'higiene personal i neteja en general. - Dur a l'escola els dies que pertoqui l'equip d'educaci fsica i en el cas dEd. Infantil

    dur calcetins de psicomotricitat per poder-hi assistir i el material exigit pels professors de les diferents rees.

    - Portar nicament el material necessari per a l'activitat escolar. - No es duran jocs ni pilotes de casa (excepte cromos, tazos, baldufes i mrvils). El

    centre no es far crrec en cas de prdues o trencaments. Abans del pati el mestre d'Educaci Fsica, cada dia repartir: 1 pilota de futbol, 4 pilotes de bsquet, 1 pilota de vlei, unes quantes cordes i 1 dau gegant. A ms, la taula de tennis-taula i les bitlles les poden utilitzar els alumnes que ho sollicitin a principi de pati. L'horari del camp de futbol, a l'hora de pati, s el segent:

    Dilluns: sis. Dimarts: cinqu. Dimecres: quart. Dijous: tercer Divendres: primer i segon

    - El centre no permet portar telfons mbils als alumnes. - Les fotos que es facin a sortides,activitats i festes a lescola NO es podran penjar a

    xarxes socials particulars (facebook,...).

  • 7

    - Es far un recull de totes les incidncies que es produeixin al llarg del curs (llibreta d'incidncies), tant per part d'alumnes com de pares, prenent les mesures pertinents.

    - L'incompliment de les normes de convivncia per part dels alumnes repercutir en les qualificacions trimestrals.

    SECRETARIA:

    Educaci Infantil i Primria:

    - El catal s la llengua vehicular d'aprenentatge, d'administraci i de gesti del centre.

    - Tots els documents (certificats, notificacions...) es remetran en llengua catalana. Si algun pare ho sollicita a la secretaria del centre es podran redactar en castell o en angls.

    - s molt important que qualsevol canvi de domicili o telfon particular de les famlies es notifiqui a secretaria.

    CONCRECI DE LES NORMES:

    Educaci Infantil i Primria:

    NORMA PROBLEMA MESURES 1. Respectar a professors, alumnes i personal no docent del centre.

    Falta de respecte al professor o personal no docent amb llenguatge verbal i/o no verbal incorrecte.

    Entre els alumnes: Agressi verbal i fsica. Intolerncia i tracte discriminatori.

    La primera vegada el professor xerrar personalment amb lalumne i avisar de lincident al tutor. Si reincideix, no participar de lactivitat amb el grup.

    A la tercera, el tutor parlar amb els pares. Tamb, es parlar amb els pares en cas de falta molt greu.

    En cas de falta lleu lalumne ho compensar ajudant en algunes de les tasques del centre (llevar herbes, granar, ...).

    En cas de falta greu, el professor pot castigar a un alumne a no anar a una sortida escolar programada amb el grup.

    En cas dagressi fsica/verbal molt greu (insults molt greus i

  • 8

    qualsevol tipus dagressi) es contemplar lexpulsi del centre per un perode mnim de 3 dies lectius, depenent del grau de sanci.

    2. Respectar el treball del professor i dels companys, mantenint una actitud de cooperaci i aprofitament.

    Disrupci a laula: - No guardar silenci. - No respectar el torn

    de paraula. - Interrompre el

    professor mentre explica.

    - Cridades datenci.

    La primera vegada el professor xerrar personalment amb lalumne.

    Aplicarem les normes acordades amb el grup-classe.

    3. Respectar les installacions, materials del centre i el material dels companys i el propi. Mantenir hbits de neteja i ordre en general i en particular a les entrades i sortides de lescola i les aules.

    El fet de causar danys lleus a les installacions del centre o al material d'aquest o membres de la comunitat educativa.

    El tutor far una reuni amb l'alumne per tractar el problema.

    Es comunicar per escrit als pares, tutor i cap destudis.

    Shauran de pagar els desperfectes causats per manca de disciplina.

    Restituir lobjecte i, segons el cas, abonar el valor de lobjecte.

    4. Requisits: equip i material obligatori. Els alumnes hauran de dur a lescola lequip dEducaci Fsica, psicomotricitat, babi (EI) i el material exigit pel professor a les diferents rees.

    En cas de no respectar aquests requisits.

    La primera vegada el professor dialogar amb lalumne.

    La segona es notificar per escrit als pares i al tutor.

    Si reincideix, sefectuar entrevista personal amb els pares i no participar de lactivitat de la classe fins que dugui material o equip necessari.

    5. Els alumnes no han de menjar xuxes a les dependncies del centre. No han de dur cap material que no sigui necessari per a lactivitat escolar, ni tampoc cap material de joc.

    En cas de no respectar aquestes normes.

    La primera vegada, el professor dialogar amb lalumne i se li requisar el material fins a final del dia o trimestre (depenent del que sigui).

    La segona es notificar per escrit als pares i al tutor.

    6. Respectar lhorari dentrades i sortides

    En cas darribar tard al centre.

    Sha de signar un justificant de retard.

  • 9

    del collegi segons lhorari del centre.

    Sanir fent un seguiment i es comunicaran a lEOEP, Serveis Socials i a Inspecci.

    7. Quan soni la msica, la finalitzaci de lesplai, cada alumne haur danar a la seva filera fins que el professor els acompanyi a laula. Sentrar i sortir amb ordre i respectant la filera amb el mestre/a sempre al davant.

    En cas de no respectar aquesta norma.

    Amonestaci verbal. Si lalumne no respecta la indicaci del professor, lalumne es quedar sense jugar el proper pati.

    8. Els alumnes hauran de fer s de lespai assignat (pati)

    Utilitzar lespai que no li correspongui.

    Amonestaci verbal. Si reincideix estar sense jugar al costat del professor de gurdia.

    9. Els alumnes assistiran a lescola respectant les normes sanitries.

    Assistir amb polls, conjuntivitis, diarrees, febre i qualsevol malaltia infecciosa.

    Avisar els pares que els venguin a cercar.

    10. Els alumnes hauran devitar jocs violents.

    En cas de no respectar aquesta norma.

    Es quedar assegut sense poder jugar al pati.

    11. Els alumnes hauran de dur aliments adequats (panet, fruita, ...). Es consideren no adequats la bolleria i sucs.

    Dur a lescola aliments o substncies no adequades per berenar.

    Entrevista personal amb lalumne. En cas de reincidir, comunicaci escrita o oral als pares. A la segona incidncia que es dugui bolleria o sucs es guardar a la motxilla.

    12. Tots els alumnes han de ser responsables en les seves tasques escolars.

    Manca de responsabilitat escolar: feines de classe, deures, etc.

    Quedaran sense pati per fer les tasques, deures sense fer.

    Valoraci de la falta en lavaluaci de lalumne.

    Avisar els pares. 13. L's indegut d'aparells electrnics.

    Dur aparells electrnics, mbils, mp3 i altres.

    Retirar durant la jornada escolar els aparells.

    Comunicar al tutor de l'alumne.

    Fer una nota en l'agenda i en cas que no sigui firmada cridar a la famlia.

    Tornar al acabar la jornada escolar. Si

  • 10

    es repeteix quedar confiscat tot el trimestre.

    Respostes que el centre dna a aquestes situacions, la implicaci del professorat i de les famlies.

    A) CONVIVNCIA ENTRE ALUMNES i MESTRES:

    B) ALTRES CONFLICTES QUE DIFICULTEN LA CONVIVNCIA:

    Tipus de conflicte Mesura correctora Persones que intervenen

    Agressi verbal - Comunicar al professor tutor. - Demanar disculpes i reflexi

    amb ladult. Dur a terme activitats d'aprenentatge amb la finalitat d' interioritzar pautes de conducte correctes.

    - Nota a lagenda en funci de la gravetat

    - Trucada directa a la famlia en funci de la gravetat.

    - Intervenci verbal - Copiar la norma. - Treball a tutoria.

    Tutor/a Mestre/a Companys/es

    Agressi fsica directe - Xerrar amb les persones implicades

    - Cstig - Informar la famlia - Si es dna al pati, 1 setmana

    sense pati i sense la segent sortida.

    - Donar feines de serveis a l'escola.

    - Demanar disculpes i reflexionar. - Refor positiu.

    Tutor/a Altres mestres implicats Director Pares

  • 11

    Arribar tard - es fa un registre a secretaria, si l'alumna ve sol, es dona el paper per ser signat pels pares i s'ha de retornar el dia segent - si s reincident, es fa una nota a la famlia o es crida directament.

    Equip Directiu Conserge

    Tutora

    Faltes dassistncia no justificades

    - seguir protocol d'absentisme Tutora Equip Directiu

    EOEP No fer les feines de casa - si el mestre ho creu oport, es

    queda sense pati per fer els deures - s'escriu una nota a l'agenda als pares - si s molt habitual es crida a la famlia.

    Tutor/a Mestre especialista

    Embrutar lescola - recollir automticament. - reflexionar sobre lactitud

    Tutora Mestres vigilants de pati

    Dur pilotes i joguines de casa

    - guardar-ho Tutora

    No respectar les activitats (sortides)

    - es fa una nota a la famlia o es crida directament

    Tutora

    No respectar les normes a les sortides

    - es fa una nota a la famlia o es crida directament

    Tutora

    Menjar xuxes i xiclet - es tira immediatament al fems. - reflexionar sobre lactitud

    Tutora Mestres especialistes

    No respectar els torns de pilota al pati

    - les mestres de pati intenten solucionar el problema. - si es torna a repetir sels retira del joc (asseure a reflexionar) i es posen a reflexionar sobre la seva actitud

    Mestres de pati

    Entrar i sortir incorrectament de les classes

    - tornar enrere per entrar correctament. - reflexionar sobre les normes descola.

    Tutora Mestres especialistes

    Assistir brut a lescola - reflexionar amb els alumnes o amb el grup-classe sobre la importncia de lhigiene corporal - es fa una nota a la famlia sinforma a lequip directiu, el

    qual notificar a lEOEP. Reuni amb la famlia o

    representants legals. Si no es presenten informar a l'EOEP.

    Tutora Equip Directiu

    EOEP

    Anar al lavabo sense perms

    - reflexionar sobre lacci. Tutora Mestres especialistes

Recommended

View more >