La lectura com a eina per a l'aprenentatge. Llegir per aprendre

  • Published on
    06-Apr-2016

  • View
    212

  • Download
    0

DESCRIPTION

III Trobada Pedaggica "Lectura i xit educatiu" per Glria Durban

Transcript

  • III Trobada Pedaggica "Lectura i xit Educatiu"Barcelona- 22 de novembre 2014

    competncia informacional

    LA LECTURA COM A EINA PER A LAPRENENTATGE

    LLEGIR PER APRENDRE @g_durban

  • Fan una lectura

    superficial

    No comprenen el que llegeixen

    No llegeixen noms copien i enganxen

    LA LECTURA I ELS APRENENATGES ESCOLARS

  • Recuperar informaci

    Comprendre de forma general el text

    Interpretar el text

    Avaluar el contingut

    Avaluar la forma

    EL LECTOR

    competncies cognitives

  • Infants i adolescents avui, travessats per les pantalles

    LLEGIR PER APENDRE EN EL CONEXT DIGITAL

    LECTURA RPIDA DISCONTINUA I FRAGMENTADA

    LECTURA LENTA LINEAL i EN

    PROFUNDITAT

  • PROJECTESINTERDISCIPLINARS

    TREBALL PER PROJECTESPROJECTES DE RECERCA (Individuals, cooperatius)

    LA COMPETNCIA LECTORA EN SITUACI DE RECERCA

  • Qu cerco i per que?

    Com i on trobar la

    informaci?

    Qu he trobat del que buscava?

    MOLDEL DE LES TRES FASES -3X3X3 / Competencia informacional a laulahttps://sites.google.com/a/xtec.cat/cinfo-aula/home

    projectes de recerca i tasques informacionals

    EXPERINCIES DE LECTURA INFORMATIVA A LESCOLA

  • FAMLIA

    BIBLIOTECA DEL CENTREOBJECTIUS COMPARTITS

    APRENENTAGE DE LA LECTURA INFORMATIVA

    EQUIPS DOCENTS

  • EQUIP DOCENT

    Que totes les accions relacionades amb l'educaci en informaci puguin realment confluir

    BIBLIOTECA DEL CENTRE

    Actuar en la seva funci mediadora en una societat i en una escola saturada d'informaci

    FAMLIES

    Acompanyar en els aprenentatges i combatre la desgana crnica i la falta datenci

  • EQUIPS DOCENTS

    Millorar el disseny didctic de les activitats de recerca que es generen a laula

    BIBLIOTECA DEL CENTRE

    Oferir activitats de competncia informacional i competncia digital en forma de programes

    Guiar metodolgicament el procs de recerca

    Suport en ls dels recursos informatius i

    les eines digitals

    Suport en el tractament de la

    informaci

    ACCI 1 ACCI 2 ACCI 3

  • Guiar metodolgicament el procs de recerca

    ACCI 1

  • Com plantegem els projectes de recerca a l'aula? Quines consideracions didctiques cal tenir en compte?

    Plantejar preguntes concretes i proposar hiptesis estimulants

    LA RECERCA COM A MTODE PER APRENDRE

  • CONIXER ELS RECURSOS INFORMATIUS DISPONIBLESCONIXER ELS RECURSOS INFORMATIUS DISPONIBLES

    ACCI 2

    Suport en ls dels recursos informatius i

    les eines digitals

    Competncies bsiques de l'mbit digital. Identificaci i desplegament a l'Educaci Primria. Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2013.

    BLASCO, A.; DURBAN, G. Competncia informacional a laula. Barcelona: Rosa Sensat, 2011.

  • Suport en el tractament de la informaci i en

    lorganitzaci dentorns personals de treball i

    aprenentatge

    ACCI 3

    VALORACI ORGANITZACI

  • Competncies bsiques de l'mbit digital. Identificaci i desplegament a l'Educaci Primria. Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament, 2013.

  • Considerar la competncia informacional noms a nivell funcional en referncia a l'adquisici d'habilitats i destreses, s noms actuar a la superfcie d'una proposta fonamentada en quelcom ms slid i significatiu: els valors vinculats al coneixement i l'aprenentatge.

    Valors humanistes que es vinculen al desenvolupament hum i a la construcci d'una societat democrtica.

    MS ENLL DE LES DESTRESES INFORMACIONALS I LES EINES...

  • Hem de provocar en els alumnes el desig d'aprendre i de formular-sepreguntes en un mn sobresaturat dinformaci

  • LLEGIR PER APENDRE I COMPETNCIA INFORMACIONAL

    COMPETNCIES DE LMBIT DIGITAL

    PER SABER-NE MS

    BIBLIOTEQUES, LECTURA I CULTURA DIGITAL