LA COMUNICACIÓ PER A LA RECERCA DE FEINA.pdf

  • Published on
    08-Apr-2016

  • View
    217

  • Download
    0

DESCRIPTION

 

Transcript

  • LA COMUNICACI PER A LA RECERCA DE FEINA: COM DIFERENCIAR-TE RESPECTE DE LA RESTA DE CANDIDATURES DATES: 5, 7 i 12 de maig HORARI: De 09.30h a 13.30h LLOC: Centre Social (CSIDE) C. Joan Roig i Piera, 3-5 IMPARTIT PER: EFECTIVA COMUNICACI (MRIAM RIERA CREUS)

    OBJECTIUS:

    Analitzar les aptituds, actituds i competncies personals. Treballar el propi posicionament personal i lelevator pitch per diferenciar-se de la resta de candidatures. Aprendre a traslladar aquesta diferenciaci al currculum i la carta de presentaci. Millorar les habilitats de comunicaci (verbals i no verbals) per afrontar amb xit una entrevista de feina. METODOLOGIA:

    Tallers prctics, amb introducci de conceptes terics CONTINGUTS: SESSI 1

    Analitzar com ens presentem.

    Conixer els principals elements de la comunicaci.

    Diferenciar entre llenguatge verbal i no verbal.

    Aprendre les claus del llenguatge no verbal.

    Aplicar la comunicaci no verbal a una situaci dentrevista de feina.

    Continguts

    Introducci: qu hi fem aqu? Qu nesperem daquest curs?

    Exercici prctic: Presentem-nos (I): preparem una petita presentaci de nosaltres mateixos i diemla. Practiquem lescolta activa.

    Elements bsics de la comunicaci.

    Lemissor.

    El receptor o pblics.

    El missatge.

    El canal i les eines.

    Lentorn comunicatiu.

    Exercici prctic: Presentem-nos (II). Qu recordem de les presentacions de la resta de companys i companyes? Com han funcionat largumentaci i lescolta activa?

    El llenguatge no verbal.

    Conceptes bsics.

    Les claus per a la captaci de latenci i la generaci de sintonia.

    La gestualitat.

    La veu.

    Lactitud positiva.

    Estratgies per captar latenci.

    Exercici prctic: Visualitzaci del vdeo "Gestos a evitar en una entrevista de treball" i l'analitzem.

  • SESSI 2

    Conixer els principals elements de la comunicaci interpersonal: tipus dintelligncies i com en traiem profit; lempatia; aprendre qu s lescolta activa i els comportaments que shi associen, aprendre a ser assertius

    Aprendre i aplicar com es construeix el propi posicionament (discursiu) personal Continguts

    Elements a tenir en compte per a una bona comunicaci interpersonal. o La intelligncia interpersonal i lempatia (posar-se en el lloc de laltre, crear xarxa). o Lescolta activa.

    Comportaments verbals.

    Comportaments no verbals. o Lassertivitat.

    Exercici prctic: En base als coneixements adquirits, autoavaluem les nostres competncies comunicatives aplicades a la recerca de feina (punts forts punts febles).

    La construcci del posicionament discursiu (o la creaci de missatges argumentats) (presentaci interactiva!).

    La importncia de les percepcions.

    Don partim. Les ments ocupades.

    Com situar-nos a la ment del receptor.

    El poder de la simplicitat. El missatge efica.

    Marquem lestratgia per a una comunicaci efectiva (plantejaments, beneficis, conseqncies).

    Com definim el posicionament i com el comuniquem amb eficcia.

    Exercici prctic: Treballem la pirmide de comunicaci del nostre posicionament personal. Destaquem punts forts, transformem els febles.

    SESSI 3 Objectius

    Treballar el currculum i la carta de presentaci en base al posicionament personal.

    Conixer qu s lelevator pitch i com ens pot ajudar en situacions de recerca de feina.

    Practicar els coneixements apresos al llarg del curs en una situaci dentrevista de feina.

    Continguts

    Com treballem el nostre Currculum en base al nostre posicionament. Prioritzem que destaquem, lordre, etc.

    Com treballem una bona carta de presentaci.

    Lelevator pitch.

    Workshop descolta activa, generaci creativa darguments i influncia, en base a una situaci dentrevista de treball.

    Explicaci del funcionament.

    Exercici: preparaci dentrevista per a una possible oferta de feina.

    Role playing: posem en prctica lexercici preparat, fem la simulaci. Prenem nota de les

    competncies comunicatives que mostren companys i companyes.

    Comentaris (constructius) i anlisi de resultats.