Jocs d'arreu del mn

  • Published on
    30-Mar-2016

  • View
    227

  • Download
    9

DESCRIPTION

Programaci de la unitat d'aprenentatge "Jocs d'arreu del mn" que es portar a terme a Cicle Inicial al CEIP Pompeu Fabra, a Lloret de Mar

Transcript

  • PROGRAMACI EDUCACI FSICA CURS 2008-2009UNITAT DIDCTICA: JOCS D'ARREU DEL MNBLOC DE CONTINGUTS: EL JOCREA: EDUCACI FSICA

    ETAPA: EDUCACI PRIMRIACICLE: INICIALNIVELL: 1er / 2n

    TRIMESTRE: tercerUNITAT NM.:SESSIONS: 8

    JUSTIFICACI DE LA UNITAT CONTINGUTS ACTIVITATS D'APRENENTATGE METODOLOGIA

    Aquesta UD pretn treballar els jocs populars d'arreu del mon de tal manera que els alumnes coneguin els jocs populars d'altres paisos.

    Els jocs escollits per treballar aquesta unitat sn jocs motors, s a dir, jocs on hem de posar tot el cos en moviment.

    COMPETNCIES PRPIES DE L'REA

    Prctica d'hbits saludables.Competncia social

    APORTACIONS A LES COMPETNCIES

    L'EF contribueix en la competncia social i ciutadana ja que ajuda a aprendre a conviure, acceptar les regles per al funcionament collectiu, la participaci i respecte envers les diferncies i conixer les possibilitats i limitacions prpies i alienes.

    CONNEXIONS AMB ALTRES REES

    Interacci oral en el desenvolupament dels jocs.

    Apreciaci del joc com a activitat com a totes les cultures.Experimentaci dels diferents rols en el joc actuant amb comprensi i compliment de les normes del joc.Valoraci, reconeixement i respecte cap a les persones que participen en el joc.Confiana en les prpies possibilitats i esfor personal en el joc.Valoraci del joc com a mitj de relaci amb els altres i de divertiment.

    OBJECTIUS DIDCTICS

    Respecte pel jocs d'altres cultures.Experimentar diferents rols dintre d'un mateix joc, tot respectant les normes.Respecte pels companys de joc.Esforar-se per aconseguir l'objectiu del joc.Valoraci del joc com a mitj de divertiment.

    CRITERIS D'AVALUACIMostra respecte pels jocs d'altres cultures/paisos.Experimenta diferents rols dintre dels jocs proposats.Respecta les normes dels jocs proposats.S'esfora per aconseguir l'objectiu del joc.Valora el joc com una eina per entretenir-se.

    Tirar piques (Europa)L'home llop (Europa)Les ones (America)Encertar bales dins un forat (America)Rebentar globus (Asia)Anaconda (Asia)Ajudem al cec (Oceania)L'antilop i el lle (Africa)

    ACTIVITATS D'AVALUACI

    A cada sessi es treballar 2 jocs d'arreu del mn diferents. Cada sessi es repetir dues vegades. D'aquesta forma podem avaluar a tots els nens mitjanant una avaluaci formativa continua al llarg de tota la UD.

    A la primera sessi el mestre ha d'avaluar a la meitat del grup-classe, i a la segona sessi a l'altra meitat.

    Per avaluar es far servir la observaci directa del mestre amb l'ajuda d'una graella d'avaluaci.

    Resoluci de problemesDescobriment guiat

    ATENCI A LA DIVERSITAT

    Els alumnes nouvinguts podran realitzar les activitats per imitaci. Realitzarem explicacions clares i breus, amb demostracions (refor visual) i es faran les aclaracions als dubtes que vagin sorgint.

    MATERIAL

    CadiresMocador i pedraGlobusPiquesBales

    BIBLIOGRAFIA

    www.educaciofisica.bloc.cat