EL LLIBRE DE LA CLASSE

  • Published on
    10-Mar-2016

  • View
    220

  • Download
    3

DESCRIPTION

LES GRANOTES P3 A

Transcript

AQUESTA HISTRIA COMENA AL MES DE SETEMBRE DE LANY 2009. UN GRUP DE XIQUETS I XIQUETES DE 3 ANYS (O CASI) COMENCEN LA SEVA ESCOLARITAT AL COLE DELS GRANS. TOTA UNA AVENTURA!

ELS PRIMERS DIES VAM FER UNA ENTRADA PROGRESSIVA ; AL MAT MIG GRUP I A LA TARDA LALTRE MIG I PER FI EL DIA 17 ENS TROBEM A LA CLASSE TOTS ELS QUE SERAN ELS NOSTRES AMICS I AMIGUES DURANT ELS TRES ANYS DE PARVULARI. LA NOSTRA MESTRA ES DIU ESTER, POC A POC ANEM CONEIXENT-LA I ELLA A NOSALTRES TAMB.COM QUE CADASC DE NOSALTRES S DIFENRENT, REACCIONEM DE DIFERENT MANERA A CADA SITUACI; UNS PLOREN, ALTES JUGUEN SENSE PARAR, ALTRES INVESTIGUEN TOT EL QUE HI HA A LA CLASSE I ALTRES SIMPLEMENT MIREN AL SEU VOLTANT INTENTANT ASSIMILAR LA NOVA SITUACI.

PASSEN ELS DIES I, QUASI SENSE PENSAR-HO, ENS HEM INTEGRAT DEL TOT EN LA DINMICA DEL CURS. FEM NOUS AMICS, APRENEM A RELACIONAR-NOS, A COMPARTIR, A RESPECTAR ELS ALTRES I A SER AUTOSUFICIENTS EN MOLTS ASPECTES.

AQU A LESCOLA FORMEM PART DUN GRUP DE 25 I CADASC DE NOSALTRES T MOLT QUE APORTAR A TOTS ELS ALTRES PERQU TOTS TENIM ALGUNA COSA QUE ENS FA SER NICS I ESPECIALS. PODEM APRENDRE MOLT DELS COMPANYS I LES COMPANYES!. CADASC TNIM UNA MANERA DIFERENT DE VORE LES COSES I DENTENDRE-LES I PER AIX S TAN IMPORTANT APRENDRE A RESPECTAR LES OPINIONS. TAMB TENIM RITMES DIFERENTS DAPRENENTATGE I CAL RESPECTAR-LOS TOTS. TENIM MOLTA FEINA PER DAVANT, PER TAMB TENIM MOLT DE TEMPS I GENS DE PRESSA. DURANT ELS TRES ANYS QUE ESTAREM AL PARVULARI ACUMULAREM EXPERINCIES, VIVNCIES I MOLTS CONEIXEMENTS QUE NECESSITAREM EN LA NOSTRA VIDA DE GRANS.

PER A QUE ENS ACOMPANYEN EN AQUESTA AVENTURA, CONFIEM AMB LA COL.LABORACI DE LA MESTRA I DE LES NOSTRES FAMLIES, PORTANT-NOS SEMPRE DE LA M I DONANT-NOS SUPORT I CONFIANA. ESTEM SEGURS DE QUE SER AIX!LARRIBADA A LESCOLA

LA JORNADA ESCOLAR COMENA CADA MAT A LA RATLLA ROJA DE LES FILES DE P3. ALL FORMEM EL TREN I, VIGILANT DE NO TRENCAR LA FILERA, ANEM FINS A LA CLASSE. UNA VEGADA DINS, S EL MOMENT DE TREURES LES JAQUETES PENJAR-LES JUNT AMB LES BOSSETES AL PENJADOR QUE TENIM CADASC I POSAR-NOS LA BATA.

DESPRS SEIEM A LA RODONA I ESPEREM QUE CANTE EL POLLASTRE I SONE LA CAN DE BON DIA. S ALESHORES QUAN PODEM PARLAR DEL QUE VULGUEM: PODEM EXPLICAR ALGUNA COSA QUE ENS HA PASSAT, O B EXPLICAR COM ENS SENTIM; SI ESTEM CONTENTS, TRISTOS O ENFADATS I PERQU.

EN AQUESTES ASSEMBLEES DE CADA DIA, APRENEM A ESCOLTAR ELS ALTRES, A RESPECTAR EL TORN DE PARAULA , A EXPRESAR-NOS, A OPINAR I A PRENDRE DECISIONS ENTRE TOTS.

ELS ENCARREGATS

DESPRS DE PARLAR UN RATET, ARRIBA EL MOMENT DE COMENAR AMB LES RUTINES DE CADA DIA. TENIM 6 ENCARREGATS QUE CANVIEM DIARIAMENT. [Escriba el contenido de la barra lateral. Una barra lateral es un complemento independiente del documento principal. Suele estar alineada a la ENCARREGAT DE PASSAR LLISTA:LA SEVA FEINA CONSISTEIX A ANAR DIENT EL NOM DE TOTS SEGUINT LA LLISTA QUE TENIM PENJADA A CLASSE I CADASC HA DE CONTESTAR DIENT BON DIA. SI ALG NO HI S PENGEM EL SEU NOM A CASA. ENCARREGAT DE CONTAR: A CONTINUACI, CONTEM ELS QUE HAN VINGUT AVU A LESCOLA I ELS QUE NO, I BUSQUEM ELS NMEROS QUE NECCESITEM PER A REFLEXAR-HO AL CARTELL CORRESPONENT. ENCARREGAT DEL TEMPS: CADA MAT OBSERVEM QUIN TEMPS FA. LENCARREGAT O ENCARREGADA, MIRA PER LA FINESTRA I COMPROVA SI FA SOL, SI EST NVOL, SI PLOU, SI FA VENT O SI NEVA. UNA VEGADA OBSERVAT AGAFA EL SMBOL QUE TOQUI I LENGANXA AL MAPA DE CATALUNYA, DAMUNT DE LA RPITA( IGUAL QUE AL TEMPS DE LA TELE), I DESPRS FA UN DIBUIX QUE ENGANXEM AL MURAL DEL TEMPS.

ENCARREGAT DE LA DATA: ARA S EL MOMENT DE MIRAR EL CALENDARI, VORE QUIN DIA S I QUIN DIA DE LA SETMANA. ESCOLTEM I CANTEM LA CAN I LENCARREGAT O ENCARREGADA DIU QUIN DIA DE LA SETMANA S I DESPRS HO ESCRIU A LA PISSARRA.

ENCARREGAT DE LA BIBLIOTECA: A CLASSE TENIM UNA BIBLIOTECA DAULA . LA FEINA DE LENCARREGAT O ENCARREGADA DEL DIA CONSISTEIX A PROCURAR QUE QUEDE SEMPRE ENDREADA. ENCARREGAT DE CONDUIR EL TREN: S EL PRIMER DE LA FILERA, UN LLOC MOLT DESITJAT PER TOTS.LHORA DESMORZAR

DESPRS DE LES RUTINES DIARIES, TREBALLEM UN RATET, FEM MATEMTICA, LLENGUATGE, I DE SEGUIDA ARRIBA LHORA DESMORZAR.CADASC PREPARA EL TOVALL DAMUNT LA TAULA I LA MESTRA VA REPARTINT ELS ESMORZARS. JA HEM APRS QUE TENIM QUE MENJAR SA PER A FER-NOS GRANS I FORTS I PER A CRIXER FORTS. PER AIX ELS DIMARTS S EL DIA DELS LCTICS I ELS DIJOUS EL DE LA FRUITA. SABEM QUE TENIM QUE MENJAR A TAULA I CORRECTAMENT, I EN ACABAR, ENDRECEM, PENGEM EL TOVALL AL SEU LLOC, LLENCEM LA BROSSA A LA PAPERERA QUE TOQUE (TAMB ESTEM APRENENT A RECICLAR) I JA PODEM JUGAR UN RATET.

EXCEPCIONALMENT , SI CELEBREM ALGUN ANIVERSARI O ALGUN ESDEVENIMENT PODEM FER UN ESMORZAR ESPECIAL.

AMB TOT A JA SHAN FET LES 1045 I HA ARRIBAT LHORA DE SORTIR AL PATI. ORGANITZEM EL TRENET I CAP A FORA!!

LHORA DEL PATI

COM QUE NOMS TENIM 3 ANYS NECESSITEM MOURENS MOLT, AL PATI PODEM CRRER, SALTAR, CRIDAR I A MS ALL ENS TROBEM AMB ELS AMICS I AMIGUES DE LES ALTRES CLASSES DE P3. AMB ELLS I ELLES COMPARTIM JOCS I EXPERINCIES.

JUGAR AMB LARENA ENS ENCANTA, PER TAMB JUGUEM A ALTRES JOCS QUE ENS INVENTEM, I SI TENIM ALGUN PROBLEMA TENIM A LES MESTRES A PROP PER A QUE ENS AJUDIN A SOLVENTAR-LO.

LLTIM RATET DEL MAT

DESPRS DEL PATI JA S QUASI HORA DANAR A CASA. ENTREM A LA CLASSE, AGAFEM EL GOT I SEIEM A LA CADIRA. ESTER ENS REPARTEIX AIGUA ( TENIM SET DESPRS DE JUGAR TANT) I DESPRS UNA TOVALLOLETA PER A RENTAR-NOS LES MANS MENTRE ESCOLTEM UNA MSIQUETA TRANQUILETA QUE ENS AJUDA A RELAXAR-NOS. PER FI SN JA PROP DE LES 12 I EN UN TREN BEN FET, SORTIM A ESPERAR A QUI VINDR A BUSCAR-NOS.

LA TARDE

DESPS DE DINAR I, POT SER, FER LA MIGDIADA I TOT. TORNEM A LESCOLA. LES TARDES SN MS CURTES, I PER AIX NO ENS ENTRETENIM TANT EN ELS ENCARREGATS, NOMS PASSEM LLISTA I CONTEM ELS QUE HAN VINGUT I ELS QUE SHAN QUEDAT A CASA.

DESPRS DE PARLAR UN RATET I EXPLICAR-NOS UN POC MS LES NOSTRES VIDES, SEIEM A LES CADIRES I ARRIBA LHORA DE TORNAR A TREBALLAR . EN REALITAT DES DE QUE ENTREM A LESCOLA FINS QUE SORTIM ESTEM TREBALLANT. DE VEGADES FEM ALGUNA FITXA , DALTRES ESCOLTEM EL QUE ENS EXPLICA LA MESTRA, DALTRES OBSERVEM, INVESTIGUEM, EXPERIMENTEM, MANIPULEM, JUGUEM, FORMULEM HIPTESI SOBRE EL QUE CREIEM QUE PASSAR SI REALMENT TOTES LES COSES QUE FEM A LESCOLA ENS SERVEIXEN PER A APRENDRE ALGUNA COSA, I MOLTES VEGADES SN COSES QUE NO REFLEXEM AL PAPER ( EN FITXA ), PER QUE PER A NOSALTRES SN MOLT IMPORTANTS, PERQU ENS AJUDEN A FORMAR-NOS UNA OPINI DE LES COSES, I A SER AUTOSUFICIENTS I FORMEN LES BASES SOBRE LES QUE SASENTARAN TOTS ELS CONEIXEMENTS QUE ANIREM ADQUIRINT AL LLARG DE LA NOSTRA VIDA.ARRIBAT ESTE MOMENT DE LA JORNADA, NOMS ENS QUEDA SORTIR UN RATET AL PATI, SI FA B, I TORNAR A CLASSE A BEURE, RENTAR-NOS LES MANS, I BEN ASEATS TORNEM A SORTIR A ESPERAR QUE VINGUIN A BUSCAR-NOS. DEM SER UN ALTRE DIA !!!

SI/NO UN DIA, QUAN ESTVEM EN UNA ASSEMBLEA, VAM ESTAR PARLANT DE LES COSES QUE ESTAVEN BEN FETES I LES QUE ESTAVEN MALAMENT, AIX QUE VAM PENSAR EN FER UN LLISTAT DE LES COSES QUE SI QUE PODEM FER A CLASSE I UN ALTRA DE LES QUE NO PODEM FER.

VAM ANAR DIENT COSES I ESTER LES VA ESCRIURE TOTES. DESPRS LES VAM REPASSAR PER VORE SI TOTS ESTVEM DACORD I PER A COMPROMETRENS A COMPLIR-LES.

VA QUEDAR DE LA SEGENT MANERA:

ARA HA QUEDAT PENJAT EN UN LLOC VISIBLE DE LA CLASSE PER A QUE TOTS HO PUGUEM TINDRE PRESENT.LES EMOCIONS

UNA COSA QUE ENS AJUDA A CONEIXER-NOS MILLOR, S EXPRESSAR LES NOSTRES EMOCIONS: SI ESTIC TRIST, CONTENT O ENFADAT.

HI HA VEGADES QUE ALG EST MOLT CONTENT PER ALGUNA COSA QUE LI HA PASSAT, HO EXPLICA A TOTS ELS DEMS, I AIX PODEM PARTICIPAR TOTS DEIXA ALEGRIA.

ALTRES VEGADES POT PASSAR QUE ALG EST TRIST , TAMB HO EXPLICA I LA RESTA DE NOSALTRES PODEM CONSOLAR-LO.

O TAMB POT PASSAR QUE ALG EST ENFADAT I QUAN ELS DEMS ENS ASSABENTEM, PODEM FER-LI VORE QUE POSSIBLEMENT EL MOTIU DEL SEU MAL HUMOR NO ERA TAN GROS I NO VAL LA PENA ENFADAR-SE.

TOTAL QUE EL FET DE COMPARTIR ELS NOSTRES SENTIMENTS, SEMPRE ENS FA SENTIR MILLOR, I A MS APRENEM A EXPRESSAR-NOS I A COMUNICAR-NOS, I TAMB A SER CONSCIENTS DE LESTAT DNIM, NOSTRE I DELS QUE ENS ENVOLTEN.LLENGUATGE

LEXPRESSI I LA COMUNICACI OCUPEN UN LLOC MOLT IMPORTANT EN EL DIA DE DIA DE LA NOSTRA CLASSE. SEMPRE TENIM GANES DE PARLAR, DE EXPLICAR ALGUNA COSA I S PRECISAMENT PARLANT, I ESCOLTANT, COM APRENEM A EXPRESSAR-NOS CADA VEGADA MILLOR.

PER AIX DONEM TANTA IMPORTNCIA ALS RATETS QUE PASSEM SENTATS A LA RODONA FENT CONVERSA,I AIX, POC A POC, ESTEM APRENENT A RESPECTAR EL TORN DE PARAULA, A ESCOLTAR I A PARLAR QUAN ENS TOCA. ENS ENCANTA QUE ENS ESCOLTEN I SENTIR-NOS PROTAGONISTES, ENCARA QUE SIGUI PER UN RATET, MENTRE EXPLIQUEM ALGUNA COSA ALS ALTRES.

A MS DE FER CONVERSA, TAMB TREBALLEM LEXPRESSI DALTRES MANERES, PER EXEMPLE, ESCOLTANT CONTES. ENS AGRADA MOLTSSIM, ESCOLTEM AMB MOLTA ATENCI I MAI NO EN TENIM PROU.

DE VEGADES ALG SHA ATREVIT, FINS I TOT, A EXPLICAR UN CONTE A LA RESTA DE LA CLASSE, COM SI FOS LA MESTRA. I EL QUE TAMB ENS ENCANTA S DRAMATITZAR HISTRIES. FEM DACTORS I ACTRIUS AMB DISFRESSES PREPARADES PER A L OCASI.

TAMB TREBALLEM AMB DITES, CANONS POESIES I VOCABULARI QUE ANEM APRENENT RELACIONAT AMB EL TEMA QUE ESTEM TRACTANT ( LA TARDOR, EL NADAL)

LESCRIPTURA S UN ALTRE ASPECTE DEL LLENGUATGE QUE TAMB ESTEM COMENANT A TREBALLAR A CLASSE. S UNA EINA FONAMENTAL I ESTEM DESCOBRINT LA SEVA UTILITAT.

VAM COMENAR PRACTICANT DIFERENTS TRAOS, I ARA JA PRACTIQUEM A ESCRIURE LLETRES, ENS FIXEM MOLT EN COM ES FAN I INTENTEM REPRODUIR-LES.

LA LECTO-ESCRIPTURA LA COMENCEM PEL NOSTRE NOM, DES DEL PRIMER DIA ESTEM VEIENT-LO ESCRIT PER TOT ARREU A LA CLASSE, A LA LLISTA, AL CARTELL DELS ENCARREGATS, A LA TAULA, AL CALAIX ON GUARDEM LES FITXES

PRIMER APRENENM A RECONEIXER-LO, LIDENTIFIQUEM ENTRE MOLTS DALTRES, DESPRS VINDR QUAN ANIREM DESGLOSSANT-LO EN LLETRES I PER FI, A PARTIR DE LES LLETRES PODREM FORMAR PARAULES NOVES.

PER A NATROS, EL NOSTRE NOM S UN SIGNE DIDENTITAT QUE ENS S PROPI, TOTS ENS CONEIXEN PEL NOM, I PER TANT ENS RESULTA MOLT SIGNIFICATIU.

MATEMTIQUES LES MATEMTIQUES ESTAN PRESENTS EN TOT EL QUE ENS ENVOLTA.

ELS NMEROS ELS FEM SERVIR EN MOLTES OCASIONS: CONTEM ELS QUE HI HA A CLASSE I ELS QUE HI HA A CASA, MIREM EL DIA QUE S A L CALENDARI, PENSEM QUANTS DIES FALTEN PER A ALGUN ESDEVENIMENT O DIA ESPECIAL. TENIM EL CARTELL DELS QUE TENEN 2 ANYS I ELS QUE EN TENEN 3.

TAMB FEM ESTIMACIONS, PER EXEMPLE MIREM LA LLISTA DELS ENCARREGATS PER VORE SI AVU, O DEM ENS TOCARALGUN ENCRREC.

FEM CORRESPONDNCIES MOLT SOVINT: 1 XIQUET- 1 PENJADOR, 1 XIQUET-1 CADIRA, 1 XIQUET-1 CAPSA PER GUARDAR LES FITXES

CLASSIFIQUEM, PER EXEMPLE QUAN RECOLLIM LES JOGUINES: ELS ANIMALS A LA CAPSA DELS ANIMALS, ELS COTXES A LA CAPSA DELS COTXES. TAMB QUAN RECICLEM EN FUNCI DE SI S PAPER, MENJAR O PLSTIC. ALTRES VEGADES SEGUINT CRITERIS MARCATS PER EXEMPLE: ROBA DE TARDOR I ROBA DE NO TARDOR.

TREBALLEM DIFERENTS CONCEPTES COM ARA: MOLTS-POCS, CADA DIA, DESPRS DE PASSAR LLISTA, MIREM SI A CASA HI HA MOLTS O POCS XIQUETS RESPECTE ALS QUE HI HA A LESCOLA. PENSEM ON HI HA MS I ON HI HA MENYS, FEM FILERES LLARGUES I CURTES SEGUINT CRITERIS MARCATS, PER EXEPLE LA FILERA DELS QUE PORTEN MNIGA CURTA I ELS QUE PORTEN MNIGA LLARGA.

FEM SERIACIONS QUAN JUGUEM AMB LES BOLES DENSARTAR: BOLA ROJA, BOLA VERDA, BOLA ROJA, BOLA VERDATAMB QUAN FEM FILERES DE COLORS EN EL JOC DE LES XAPES.

EL PENSAMENT LGIC-MATEMTIC, TAMPOC EL DESCUIDEM. JUGEM AMB LES PECES DE FER CONSTRUCCIONS, FEM PUZZLES, ENCAIXOS

COM PODEU VORE LES MATEMTIQUE ENS ACOMPANYEN EN MOLTSSIMES DE LES ACTIVITATS QUE FEM, I LA MAJORIA DAQUESTES NO QUEDEN REFLEXADES EN FITXES.

MSICA EL DILLUNS DE MAT, DESPRS DEL PATI, ARRIBA EL MESTRE PACO A FER-NOS CLASSE DE MSICA. S TAMB UNA SESSI MOLT ESPERADA. EL MESTRE ENS ENSENYA CANONS, I AMB EL PANDERO, ENS VA MARCANT PULSACIONS I RITMES.

PER LA MUSICA EST PRESENT EN MOLTS MOMENTS MS A LA NOSTRA CLASSE. TOTS ELS MATINS CANTEM LES CANONS DE BON DIA I ELS DIES DE LA SETMANA. QUAN ENTREM DEL PATI I ANEM A BEURE I A RENTAR-NOS LES MANS, ESTER SEMPRE POSA UNA MSICA TRANQUILETA PER A RELAXAR-NOS .

TAMB ESCOLTEM I CANTEM CANONS RELACIONADES AMB LPOCA DE LANY: TARDOR, NADAL,. O B REFERENTS A ALGUN TEMA QUE ESTEM TREBALLANT A CLASSE.

I NO PODEM OBLIDAR-NOS DE LES DANSES I ELS BALLS. A LA TARDOR VAM BALLAR LA DANSA DE LA CASTANYERA, I A LAULA, DE VEGADES, TAMB BALLEM LLIUREMENT, S MOLT DIVERTIT, I DESCARREGUEM TENSIONS.

PSICOMOTRICITAT ELS DILLUNS I ELS DIVENDRES, TOTS ELS XIQUETS I LES XIQUETES DE LA CLASSE VENIM BEN EQUIPATS PER A FER GIMNSTICA. ESPEREM IMPACIENTS A CARLOS QUE ENS PREPARA CIRCUITS I ENS DEIXA JUGAR AMB EL MATERIAL DE PSICOMOTRICITAT.

ENS AGRADA MOLT AQUESTA CLASSE, PERQU SOM MOLT ACTIUS i NECESSITEM CRRER, SALTAR, FER TOMBARELLES, I UN MUNT DACTIVITATS MS, GRCIES A LES QUALS ANEM CONEGUENT MILLOR EL NOSTRE COS I EXPERIMENTEM DIFERENTS POSSIBILITATS DE MOVIMENT.TALLERS

AL MES DE DESEMBRE, HEM COMENAT ELS TALLERS. ELS DIVENDRES PER LA TARDE, REORGANITZEM TOTS ELS ALUMNES DE P.3 EN QUATRE GRUPS, S A DIR, DE TRES EN FEM QUATRE, AMB LA QUAL COSA ENS QUEDEN GRUPS MENYS NOMBROSOS, I, A MS ELS XIQUETS I LES XIQUETES SINTERRELACIONEN DINS DE LAULA AMB ALTRES COMPANYS DIFERENTS DELS DE CADA DIA I TAMB AMB ALTRES MESTRES, A MS DE PARTICIPAR DE DIFERENTS ACTIVITATS.

ELS TALLERS QUE TENIM FUNCIONANT SN:

TALLER DE MANUALITATS. EL PORTA LA SENYORETA BEA. EN AQUEST TALLER FAN TREBALLS MANUALS O DE PLSTICA SENZILLS.

TALLER DE CUINA. EL PORTA LA SENYORETA ANTNIA. AQU TENEN LA OPORTUNITAT DE PREPARAR DIFERNETS RECEPTES SENZILLES PER A DESPRS MENJAR-SE-LES.

TALLER DE BIBLIOTECA. EL PORTA LA SENYORETA EVA. ELS/LES ALUMNES , VISITEN LA BIBLIOTECA DEL CENTRE I ALL ELS EXPLIQUEN CONTES, I PODEN TAMB MIRAR-NE LLIUREMENT.

TALLER DEXPERIMENTS. EL PORTA LA SENYORETA ESTER. FENT EXPERIMENTS, ELS XIQUETS I XIQUETES, SACOSTUMEN A PREGUNTAR-SE EL PERQU DE LES COSES I A PLANTEJAR DIFERENTS HIPTESIS QUAN SELS PLANTEGEN PREGUNTES DE LESTIL: QU PASSARIA SI..