Competncia aprendre a aprendre

  • Published on
    28-Jan-2017

  • View
    216

  • Download
    2

Transcript

  • Terrassa

    COMPETNCIA APRENDRE A APRENDRE

    Presentaci dun projecte interdisciplinari

    ECOAUDITORIA DE CENTRE

  • DESENVOLUPAMENT DE LA COMPETNCIA APRENDRE A APRENDRE A PARTIR DE LES TCNIQUES DESTUDI

    Context del projecte:pla estratgic (abans pla de millora)

    Implicaci i participaci del Claustre

    Fases:

    Elaboraci de la DAFO amb les aportacions individuals de tot el professorat

    Proposta i prioritzaci de les estratgies ms adequades per aconseguir els objectius

    Concreci de les activitats per a cada estratgia a travs de la creaci de grups de treball voluntaris

    Desplegament i temporitzaci daquestes actuacions a travs de lEquip Directiu i aprovat pel Claustre i el Consell Escolar.

  • Conducci propi aprenentatge

    Capacitatcontinuar aprenent

    Qu s?

    Conscinciaprpiescapacitats

    Conscinciacarncies

    Com es concreta? Aplicaci

    TcniquesdEstudi

    Estratgiesdidctiques

    DEFINICI DE LA COMPETNCIA

  • Concreci de 2 estratgies per aconseguir millora dels resultats educatius: TE i foment lectura

    Actuacions que concretaven aquesta estratgia en el curs 2006-2007:

    1. Programaci de Tcniques dEstudi.

    2. Disseny dun programa de foment i dinamitzaci de la lectura

  • Pla de treball 2006-2007: Tcniques dEstudi(cb aprendre a aprendre)

    Elaboraci programaci

    tcniques destudi

    Distribuci del contingut per matries i cursos

    Coordinaci del Pla

    Estratgic

    Recollida de tot el material disponible en el centre

    Llistat de tcniques destudi generals per treballar des de tutoria

    Llistat de tcniques especfiques per introduir des de les diferents matries

    Proposta duna distribuci per cursos

    Temporitzaci

    Departaments

    Valoraci de la proposta

    Concreci de la tcnica que sassumeix

    Comissipedaggica

    Posada en com de les aportacions dels Departaments

    Aprovaci primer document de treball

  • Departaments

    Elaboraci documentaci de suport de la tcnica

    Coordinaci del Pla Estratgic

    Unificaci de tota la documentaci

    Claustre final de curs

    Presentaci del document provisional

    Distribuci Departaments i cursos

    Proposta de temporitzaci per al curs 2007-2008

    Claustre inici curs 2007-

    2008

    Lliurament document provisional. Revisi (Departaments)

    Comissi Pedaggica

    Valoraci propostes de modificaci

    Incorporaci de modificacions al Document.

    Darrer claustre setembre

    Aprovaci per unanimitat del Document definitiu

    ED

    Seguiment de laplicaci de les TE

  • Fins al curs 2008-2009

    Els alumnes de 1r. i 2n. dESO tenen una hora setmanal de Tcniques dEstudi assumida pels tutors per desenvolupar les tcniques generals.

    Cada Departament elabora activitats concretes per poder introduir la tcnica dins de la seva matria.

    Des dels Equips Docents amb la collaboraci de lEquip de Pla Estratgic es coordina laplicaci progressiva de la programaci.

  • En aquests moments

    Grup de treball de les cb: revisi TE. Proposta de modificaci de lassignaci de TE als Departaments

    Modificaci consensuada en Comissi Pedaggica i aprovada pel claustre

    Elaboraci dossier TE per als tutors

  • Tcnica destudi Departament

    Ambient destudi, alimentaci, descans, reflexi sobre lautoestima, la memria i organitzaci del temps destudi, preparacidun examen, criteris en cas absnciaexamen, normes i terminis presentacitreballs i exercicis

    Tutoria

    La comprensi lectora

    Llengua castellana i literatura

    Llengua catalana i literatura

    El subratllat

    Lesquema

    El resum

    La interpretaci de grficsC. Experimentals i Matemtiques

    Prendre apunts

    Cincies SocialsElaboraci de treballs

    Cerca dinformaci

    Tecnologia

  • Ttol: Ecoauditories del centre: energia, aigua, residus i mobilitat.

    Origen: Projecte Comnius: shavia de fer un treballde matemtiques per al projecte Comnius.

    Possibilitat de fer treball interdisciplinar:

    matemtiques, socials, cincies experimentals, tecnologies.

    Relaciona diferents projectes del centre: Comnius

    Escoles Verdes

    Competncies Bsiques

    EXEMPLE DAPLICACI DE LES cb: PROJECTE DE RECERCA DE 4t

  • ECOAUDITORIA DEL CENTRE

    Lnia general dactuaci

    Avaluar la situaci ambiental del centre

    Objectius

    Millorar el coneixement de la utilitzacide lenergia, consum daigua, generacide residus i mobilitat

    Anlisi dels hbits en aquests camps

    Conscienciaci dun consumresponsable

    Propostes de millora

  • DESENVOLUPAMENT DEL

    PROJECTE DE RECERCA

    Tria qesti a investigar

    Plantejamentqestions

    relacionades

    Planificacirecerca

    Cerca dinformaci

    Processamentinformaci

    Sntesi

    AvaluaciRedacci de

    linforme

  • PLANIFICACI DE LA CERCA

    Del sistema illuminaci i calefacci

    Del nombre de llums i radiadors

    s passiu de lenergia solarEstudi

    De factures

    De comptadors delectricitat, gas, aiguai residus

    Anlisi

    De les emissions contaminants

    De laprofitament de lenergia solarClcul

    De la situaci medioambiental del centre

    Reflexi i anlisi

  • CAPACITATS MATEMTIQUES DESENVOLUPADES

    Situaci energtica del centre

    Analitzar fenmens dels nostre entorn:

    Plantejar i resoldre problemes

    Taules

    Grfics estadstics

    Parmetres estadstics

    Anlisi comparatius: temperatures-consum

    Clcul dangles amb un teodolit

    Clculs trigonomtrics

    Orientaci

    Dibuixos tridimensionals

    Aplicar diferents estratgies

  • Organitzar i consolidar el pensament matemtic

    Reconixer i aplicar les matemtiques en contextos no matemtics

    Instruments

    Tcniques

    Frmules

    Reconixer la importncia de la mesura:

    Utilitzar mitjans tecnolgics

    Verbal

    Numric

    Grfic

    Comunicar utilitzant diferents llenguatges

    Actuar de manera reflexiva i crtica

  • Concreci de la cerca

    Redaccide linforme

    Aplicacide les TcniquesdEstudi

    Presentaci oral

    Competnciacomunicativa i digital

    Avaluaci

    Competnciaaprendre a aprendre

  • Avaluaci

  • Coavaluaci

  • Autoavaluaci del treball en grup

  • Autoavaluaci

  • Es refereix a un context quotidi i proper

    Aplica coneixements ja adquirits

    Relaciona coneixements matemtics i daltres matries

    Estimula la curiositat i la creativitat

    Implica ls dinstruments diversos

    Fomenta lautonomia i la iniciativa

    Incentiva el treball i esfor individual i en equip

    Interpreta els resultats obtinguts

    Argumenta i comunica les propostes de millora

    Utilitat del projecte: proper curs incorporacidalgunes propostes del projecte en el centre

    Creiem que aquesta activitat s moltrica competencialment ja que:

    CONCLUSIONS