Cicle Finançament Ass Privat 2012 - Les eines 2.0 per a la captació de fons privats

  • Published on
    16-Mar-2016

  • View
    216

  • Download
    4

DESCRIPTION

Aquesta presentaci ens parla dels recursos existents a la xarxa per a treballar el finanament privat (Crowdfunding, Teaming, Les xarxes Socials).

Transcript

  • iWith.org 2012

    Les eines 2.0 per a la captaci de fons privats

    Recursos existents a la xarxa per a treballar el finanament privat. (Crowdfunding, Teaming, Les xarxes Socials).

    24 de Maig 2012 Espai Jove la Fontana.Ramon Bartomeus, Resources Manager Fundaci iWith.org.

    #finanamentprivat @ramonbartomeus

  • iWith.org 2011

    No estamos solos

    Algunes expectatives pel Cicle de Finanament Privat Recursos on line per la captaci de fons. Aprendre nous recursos per la captaci de fons privats. Coses ms avanades a banda de presentar les tpiques plataformes de crowfunding. Finanament en xarxa. Finanament de particulars on line (sistema de donacions). Microdonacions on line. Micromecenatge.

    Treballar la Gesti d'eines 2.0 en la recerca de finanament privat. Relacions entre les xarxes socials i les plataformes de crowfunding. , com es poden complementar? Com s'alimenten mtuament? Eines i recursos prctics per les entitats de base, que no es basi en estratgies d'entitats grans. Comunicaci i captaci de fons. Com finanar projectes mitjanant aportacions particulars de manera on line.

    Conixer experincies d'altres entitats. Illustrar les xerrades amb casos molts prctics i evitar caure en errors freqents.

    Crowdsourcing

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    La misi de la Fundaci iWith.org s potenciar les tecnologies de la informaci

    i la comunicaci com a eina de solidaritat i millora de la societat.

    Ajudem a les organitzacions a utilizar Internet

    Formaci - Consultoria - Tecnologia - Partenariat

    Estem treballant amb la coordinaci desforos de 7 plataformes de crowdfunding

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    Els meus enllaos de fundraising a:

    http://delicious.com/ramonbartomeus/fundraising

    Recursos on line per la captaci de fons.

    Moltes preguntes es resolen a Google, Wikipedia, SolucionesONG, Bocatics.org, etc.

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2011

    Les 4 caracterstiques de la ciutadania amb alt potencial per ajudar a les causes solidries a travs dInternet:

    1. Es mostren significativament ms motivats que la resta per llegar el millor mn possible a les

    generacions futures.2. Se senten ms preparats per fer front als canvis que siguinnecessaris.3. Manifesten una major disponibilitat personal.4. Consideren que Internet facilita i augmenta la seva capacitatde posar en joc la seva collaboraci

    en iniciatives solidries

    Els resultats complets estan disponibles ahttp://survey.iwith.org/ca/resultados.html

    iWith.org va conduir la investigaci "La Solidaridad y Yo" amb la collaboraci de ms de 28 organitzacions no governamentals.El desenvolupament va sser realitzat pell Two Much research studio i lempresa Netquest que va enquestar a ms de 2500 internautes a Espanya i al mn sobre les preferncies dels usuaris dInternet en donar i en recolzar les causes solidries i les ONGs.A continuaci destaquem un dels resultads de lestudi que t un marge derrada de 2,9%, per un nivell de confiana del 95% *

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    Fundaci Miquel Valls

    Conixer experincies d'altres entitats

    Reben el seu gra de sorra al Cam de Santiago,

    entre els dies 12 i 20 de maig de 2012.

    http://migranodearena.org/cargillslu1

    http://fundaciomiquelvalls.org/c

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2011

    Quants Internautes estan disposats a donar suport a la teva causa?

    Pregunta: "Imagina que et proposen una iniciativa solidria amb la qual ests dacord, i que et genera suficient confiana. Quina situaci et defineix millorr?"

    1.-La cosa ms normal s queacabi collaborant amb diners(5,7%)2.-Hi penso una mica, i s bastantprobable que s collabori amb diners(20,9%)3.-Mho penso bastant i sc bastantselectiu(41,4%)4.-Normalment no acostumo acollaborar amb diners(27,4%)

    Aquest estudi ens indica que el 6% dels internautes espanyols esconsideren obertament predisposats a fer aportacions dinerries, i unaltre 21% addicional ho farien de forma bastant probable.

    s a dir, hi ha un cabal de 5,4 milions de persones (27% delsinternautes espanyols) permeables a les aportacions directes, si elsprojectes generen prou inters i confiana.

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    Sortir a la Tele

    Comunicaci i captaci de fons.

    Fer publicitat a Internet

    amb Google Adwords

    http://migranodearena.org/cargillslu1

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2011

    7 virtuds en comunicaci que atrauran el suport solidari al teu projecte

    1. Sentir la transparncia, entesa en un triple sentit:

    En el dest dels fons.En qui hi ha darrere el projecte.En la clara comprensi de lobjectiu que es persegueix.

    2. Afinitat amb el propsit: estar al 100% dacord personalment amblobjectiu.

    3. Percebre professionalitat en lorganitzaci que promou o lidera lainiciativa.

    4. Proximitat als beneficiaris: hi ha un plus dinters si els beneficis de la iniciativa se donen en lentorn ms prxim.

    5. Anar tamb ms enll de lajuda clssica: projectes que desperten lesconscincies de tot tipus de persones i no noms presten ajuda als msnecessitats.

    6.-Feedback sobre els xits: el projecte informa dels xits, dels avenos,dels resultats.

    7. Acompanyament adequat:Que el mecanisme per collaborar sigui fcil, sense esfor,cmode.Que lorganitzaci promotora compti amb experincies reeixidesanteriors.Que hi participin persones decents de prestigi reconegut.Projecte ambicis de repercussi massiva: amb el suport de milers de persones i que persegueixi canvis a gran escala.

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    Per Twitter Web i Facebook,

    per sobre tot boca a orella

    Relacions entre les xarxes socials i les plataformes de crowfunding. , com es poden complementar? Com s'alimenten mtuament?

    http://migranodearena.org/cargillslu1

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    Eines i recursos prctics per les entitats de base, que no es basi en estratgies d'entitats grans.

    http://migranodearena.org/cargillslu1

    - La Tactica ens aconsseguir una microdonaci.

    si no tho demanen, no dones.

    - LEstratgia ens movilitzar als donants.

    si no tho est ben orquestrat, no escoltes.

    - La Logstica ens recollir els diners.

    si no s fcil, no et decideixes ara.

    - La Diplomacia ens far creibles.

    si no hi ha quelcom elevat, no hi creus.

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2011

    Els 4 frens que faran fugir els teus collaboradors

    1 -Participaci en el projecte (encara que es tracti de la idea delsegle) dorganitzacions o institucions en les quals no es t confiana, especialment si son poltiques, religioses o grans empreses o empresaris.

    2 -Percebre una manca de transparncia.

    3 -Sensaci de manipulaci emocional: quan es comunica des de lalarmisme, el paternalisme, es busca la llgrima fcil o es transmet al ciutad algun sentiment de culpa.

    4 -Pors a introduir les dades personals en el lloc web, especialment si es tracta de les dades bancries en el cas de les aportacions econmiques.

    #finanamentprivat

    Illustrar les xerrades amb casos molts prctics i evitar caure en errors freqents.

  • iWith.org 2012

    SOS Richi

    Conixer experincies d'altres entitats

    ms de 500 persones implicades

    https://www.teaming.net/sosrichi

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    Somos

    Conixer experincies d'altres entitats

    http://youtu.be/Ybp-gIZBYKI

    http://www.somosasi.org/

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2011

    Les 7 accions que els internautes solidaris estan fent per donar suport a les seves causes

    1. Signar en lnia per donar suport a una iniciativa,deixant el meu nom i adrea electrnica(54%)2. Difondre a Facebook o Twitter alguna iniciativaque em sembla interessant(49,4%)3. Reenviar correus electrnics als meus contactes (48,9%)4. Donar suport o votar alguna iniciativa,sense deixar les meves dades personals(46,3%)5. Comprar productes en lnia la recaptaci delsquals va a projectes solidaris (15%)6. Fer microdonacions en lnia a projectes concrets (9,2%)7. Microcrdits a emprenedors(5,8%)

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    Conixer experincies d'altres entitats

    3.000 en llet

    infantil per

    Madre Africa

    http://microdonaciones.hazloposible.org/proyectos/detalle/?idProyecto=14

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    Conixer experincies d'altres entitats

    3.735 per fer un llibre

    http://www.goteo.org/project/libro-la-vuelta-al-mundo-puerta-a-puerta

    http://www.goteo.org/project/libro-la-vuelta-al-mundo-puerta-a-puerta

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    Coses ms avanades a banda de presentar les tpiques plataformes de crowfunding

    Is a new space where many small acts create one big impact.

  • iWith.org 2012

    Coses ms avanades a banda de presentar les tpiques plataformes de crowfunding

    Is a new space where many small acts create one big impact.

  • iWith.org 2011

    Quina s la frmula preferida dels internautes solidaris per fer donacions econmiques?

    1. El suport puntual a unprojecte concret (40,8%)2. Lingrs de quotes peridiques auna organitzaci(11,2%)3. Lingrs mensual duna microquotamensual a una organitzaci(9,8%)4. Les tres sn igualmentapropiades per a mi(15,4%)5. Cap de les tres s apropiadaper a mi(12,7%)

    Aquesta preferncia pel suport a projectes concrets implica que les ONGs concebin la seva activitat com a productes que necessiten atreure latenci i els suports cada vegada que sn creats.

    PER TANT:

    La probabilitat dxit en la captaci es veur afavorida si shi incorporen els aspectes motivadors i es minimitzen els frens queels ciutadans ens han comunicat.

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2011

    comprendreel canvi

    - Internet ens ha canviat la vida.

    - Internet ens va trencar les fronteres.

    - Internet ha canviat la comunicaci i la publicitat.

    - Internet ha democratitzat el coneixement.

    - Internet ens ha portat a una escalada exponencial.

    i ara el ciurtad reclama el poder per donar suport als seus projectes preferits.

    #finanamentprivat

  • iWith.org 2012

    Ramon Bartomeus Resurces Managerramon@iwith.orgTel: + 34 93 380 49 75 2.0: @ramonbartomeus

    iWith.org :

    Cucurulla, 9, 2n, 2a (Portal de lngel)08002 Barcelonawww.iwith.orgTel: + 34 93 380 49 75info@iwith.org

    Improving the World using Information Technology to Help Organizations

    Les eines 2.0 per a la captaci de fons privats

    Recursos existents a la xarxa per a treballar el finanament privat. (Crowdfunding, Teaming, Les xarxes Socials).

    24 de Maig 2012 Espai Jove la Fontana.Ramon BartomeusResources Manager Fundaci iWith.org.

    #finanamentprivat